Jednym z kluczowych działań Europejskiego Tygodnia Mobilności, który miał miejsce w Chojnicach we wrześniu ubiegłego roku, była promocja tego nietuzinkowego przedsięwzięcia w kraju oraz poza jego granicami.
Dla przypomnienia: w Europie ETM zorganizowało 365 miast, w tym dwa z Polski – Chojnice i Kraków.
Podstawowym narzędziem promocyjnym Europejskiego Tygodnia Mobilności w Chojnicach stał się internet.
Opracowana profesjonalna, dwujęzyczna strona www pozwala poznać odwiedzającym z całego świata, bogactwo działań i inicjatyw, które miały miejsce w Chojnicach podczas mobilnego tygodnia.
Zawartość strony internetowej ( www.chojnice.pl/etm ) jest tożsama z raportem złożonym w formie płyty CD w Komisji Europejskiej ds.. Ochrony Środowiska w Brukseli.
Dzięki zaangażowaniu inicjatorów, baner Tygodnia Mobilności w Chojnicach można znaleźć na wielu stronach internetowych w całym kraju. Działania w ramach ETM zawarte na stronie internetowej oraz w raporcie zawartym na płycie CD wzbudził zainteresowanie Niny Terentiew – szefowej programu 2 TVP, która pozytywnie zaskoczona tym co działo się w Chojnicach rozważa możliwość objęcia patronatem ETM w Chojnicach w roku 2004.
Zweryfikowano zainteresowanie stroną internetową oraz ilość odwiedzin przez mieszkańców zamieszkałych poza granicami Polski. Ku zaskoczeniu, w miesiącu lutym zanotowano aż 2429 wejść internautów cudzoziemców, w tym z
Niemiec 1191 wejść
Stanów Zjednoczonych Ameryki 795
Francji 148
Wielkiej Brytanii 85
Austrii 64
Kanady 46
Holandii 39
Belgii 34
Hiszpanii 27
Libanu 1
WNIOSEK: internet może być doskonałym narzędziem promującym MIASTO CHOJNICE w Polsce oraz poza jej granicami.
Za pośrednictwem strony www.chojnice.pl/etm pozdrowienia dla wszystkich chojniczan przesyła Libańczyk – Rajab Shatwan, który niegdyś gościł w Chojnicach:
„hello every one, in Chojnice. Between 1984 i was visting Chojnice, the best thing I finded in there it’s good friends and nice town. I hope vist Chojnice again. My best regard to all „
kontakt: [email protected]