Grzegorz Czarnowski, p . o. dyrektora Wydziału Edukacji, Wychowania i Zdrowia w Urzędzie Miejskim w Chojnicach przedstawia harmonogram działań związanych z wdrożeniem reformy oświaty.
Urząd Miejski jest już po serii konsultacji z dyrektorami placówek, związkami zawodowymi, komisją oświaty i rodzicami klas III i VI. Szkoły podstawowe, które z mocy prawa były szkołami podstawowymi, zachowają swój status.
Gimnazjum nr 1 zostanie przekształcone w Szkołę Podstawową nr 8. W chojnickiej sieci szkół zarządzanych przez miasto obecnie funkcjonują: 3 gimnazja, 3 samodzielne szkoły podstawowe i Zespół Szkół nr 7 mieszczący szkołę podstawową i gimnazjum. W Chojnicach funkcjonuje także szkoła podstawowa i gimnazjum katolickie, prowadzone przez diecezję pelplińską.
– Do 31 stycznia czekaliśmy na informacje co do losu szkół prowadzonych przez biskupa. Jest decyzja, że gimnazjum będzie przekształcone w liceum, więc w sieci będzie 5 szkół prowadzonych przez gminę i jedno prowadzone przez biskupa pelplińskiego – wyjaśnia dyrektor Grzegorz Czarnowski.
Harmonogram
Do 31 marca Rada Miejska w Chojnicach jest zobowiązana podjąć uchwałę, która mówi o strukturze oświaty w Chojnicach. Wcześniej należy podjąć uchwałę intencyjną na sesji 20 lutego. Ten dokument należy zgodnie z nową ustawą wprowadzającą ustawę prawo oświatowe przekazać do zaopiniowania do Pomorskiego Kuratorium Oświaty i związków zawodowych.
Uchwała musi zawierać: plan sieci szkół podstawowych na okres od 1 września 2017 r. do 31 sierpnia 2019 roku, plan klas gimnazjalnych funkcjonujących we włączonych lub przekształconych szkołach podstawowych oraz plan szkół podstawowych funkcjonujących po 1 września 2019 roku. Uchwała określi też obwody. Uchwała będzie zawierać również warunki przekształcania i włączania gimnazjów. Do 10 kwietnia szkoły mają obowiązek przedłożyć do wydziału ds. Edukacji, Wychowania i Zdrowia w Urzędzie Miejskim w Chojnicach arkusze organizacyjne szkół. Do 15 kwietnia będzie podjęta uchwała dotycząca kryteriów przyjęcia uczniów do szkół, wdrożenia harmonogramu przyjęć.
15 maja – dyrektorzy szkół muszą w formie pisemnej powiadomić nauczycieli o zmianach w zatrudnieniu. Do 25 maja Urząd Miejski w Chojnicach musi zatwierdzić arkusze organizacyjne, a do 30 maja dyrektorzy szkół podejmują decyzje co do dalszego zatrudnienia nauczycieli (ruch kadrowy) – Do 30 czerwca będziemy czekać na dokumentację szkoły katolickiej, stanowiących podstawę do zmian zezwolenia – wyjaśnia dalej dyrektor Czarnowski. Do 10 sierpnia burmistrz musi wydać decyzję w przedmiocie zmian . Do 30 listopada Rada Miejska podejmie uchwałę stwierdzającą przekształcenie szkół. W tej uchwale będzie zawarta informacja o wygaszeniu gimnazjów. Do 30 listopada należy również dostosować statuty szkół do nowego prawa oświatowego.
Fotogaleria: