W przetargu na budowę chojnickiej obwodnicy uczestniczyły 4 firmy:
– Budimex-Dromex – 176 mln PLN
– DTP- Mosty – Łódź – Konin – 185 mln PLN
– Skanska -194 mln PLN
– Trabak – 204 mln PLN.
Gospodarz postępowania przetargowego GDDKiA O/Gdańsk, pod nadzorem Urzędu Zamówień Publicznych wyłonił zwycięzcę przetargu, którym została firma Budimex-Dromex z najniższą ofertą przetargową. Przegrane firmy mają prawo do złożenia protestu i z tego prawa skorzystało konsorcjum DTP – Mosty – Łódź – Konin. Komisja przetargowa protest rozpatrzyła i go odrzuciła. Firma ta złożyła kolejny protest do Urzędu Zamówień Publicznych, który kończy się arbitrażem. DTP – Mosty – Łódź – Konin arbitraż ten przegrała i złożyła pozew do Sądu co oznacza, że sprawa może się ciągnąć bardzo długo. Na szczęście w ustawie Prawo Zamówień Publicznych widnieje taki zapis, że jeśli protestujący został odrzucony przez komisję przetargową, przegrał arbitraż i złożył skargę do Sądu zamawiający może podpisać umowę ze zwycięzcą przetargu pod warunkiem wyrażenia zgody przez prezesa UZP. Najlepiej gdyby prezes wyraził zgodę do 12 września, ponieważ do tego czasu Budimex-Dromex jest związany rozstrzygniętym przetargiem. Pan dyr. GDDKiA o/Gdańsk Franciszek Rogowicz złożył już wniosek do prezesa UZP Tomasza Czajkowskiego o wydanie zgody na zawarcie umowy przed ostatecznym rozstrzygnięciem protestu. Wniosek ten pragnie poprzeć marszałek Województwa Pomorskiego Jan Kozłowski, wiceprzewodniczący sejmiku Województwa Pomorskiego Piotr Stanke oraz włodarze z Chojnic.