WARUNKI KONKURSU
1.Nazwa i adres organizatora: Urząd Miejski
Stary Rynek 1
89-600 Chojnice
2. Forma konkursu
Konkurs na twórcze prace projektowe ogłoszony przez Urząd Miejski na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dn. 29 października 2002 r. w sprawie konkursu na twórcze prace p0rojektowe
Dz. U. 188 z poz. 1574. Konkurs będzie przeprowadzony zgodnie z „ Regulaminem Urzędu Miejskiego
Konkurs ma charakter koncepcji architektoniczno-urbanistycznej
KONKURS NA TWÓRCZE PRACE PROJEKTOWE
3.Szczegółowy opis przedmiotu konkursu
Przedmiotem konkursu jest wykonanie koncepcji zagospodarowania terenu oraz przebudowy budynków po „ starym szpitalu” w Chojnicach , położonych przy Pl. Niepodległości
Granice terenu
Granice opracowania oznaczono na załączniku graficznym ,który stanowi integralną część Warunków konkursu .
W koncepcji należy przewidzieć:
-
Parking dla samochodów osobowych przy ul. Okrężnej z możliwością rozbudowy kosztem rezerw terenowych oraz przy ul. Wysokiej zgodnie z załącznikiem
graficznym nr 1.
-
Zjazd z drogi krajowej (Pl. Niepodległości) prowadzący do parkingu przy ul. Okrężnej i zlokalizowany pomiędzy Starym Szpitalem, a ul. Kościuszki.
-
Poszerzenie zjazdu do ul. Okrężnej poprzez likwidację składu opału.
-
Przejście piesze z parkingu przy ul. Okrężnej do Pl. Kościelnego przez teren parafii p.w. Ścięcia Św. J. Chrzciciela przylegające do budynku 1 LO.
-
Komunikację osób na wózkach inwalidzkich.
-
Ciąg pieszy w poziomie parteru, przylegający do frontonu budynku wzdłuż ul. Sukienników.
-
Komunikację samochodową i pieszą pomiędzy „terenem w narożniku ul. Wysokiej i Sukienników” ,a ul. Okrężną
-
Przewidzieć poszerzenie ul. Okrężnej od Pl. Niepodległości do ul. Mickiewicza kosztem terenów przeznaczonych obecnie pod stadion
-
Ewentualność wprowadzenia ciągu pieszego przez działki 1446, 1447.
Przy pasażu przygotowanie podświetlanego miejsca wystawowego na prace plastyczne,
plakaty.
-
Intensywne wykorzystanie terenu w narożniku ul. Wysokiej i Sukienników ze wskazaniem na obsługę przejezdnych – potencjalnych klientów przestrzeni miejskiej, poruszających się samochodami.
-
Sposób połączenia terenu w narożniku ul. Wysokiej i Sukienników z ul. Sukienników dla ruchu samochodowego.
-
Modernizację z możliwością nadbudowy obiektem publicznym istniejącego szaletu publicznego przy ul. Gimnazjalnej na działce nr 1428.
-
Urządzenie terenów publicznych (w tym parkingów) z wykorzystaniem wody, zieleni i elementów małej architektury.
-
Rezerwę terenów rekreacyjno – sportowych dla 1 LO wraz ze wskazaniem ewentualnej lokalizacji sali gimnastycznej.
-
Adaptację z modernizacją istniejących budynków:
-
b. ”Klubu Medyk”z przeznaczeniem na handel – salon meblowy- budynek prywatny , wyłączony z zakresu konkursu – właściciel we własnym zakresie przeprowadzi modernizację: koncepcja elewacji w załączeniu.
-
hotelu pielęgniarskiego – z przeznaczeniem na dom wielomieszkaniowy – zaprojektować elewację
-
budynku laboratorium – z przeznaczeniem na usługi
-
Likwidację „łączników” nadziemnych i baraków.
-
Likwidację, adaptację lub modernizację pozostałych obiektów.
-
Urządzenie w części I budynku Starego Szpitala (stanowiącej obecnie własność Diecezji Pelplińskiej i częściowo Gminy Miejskiej w Chojnicach): zgodnie z załącznikiem graficznym.
-
zespołu ok. 15 pomieszczeń , przeznaczonych dla stowarzyszeń, w tym sekretariatu i niewielkiej salki konferencyjnej
-
zespołu bibliotecznego z mediateką
-
Urządzenie w części II budynku Starego Szpitala (stanowiącej obecnie własność Gminy Miejskiej Chojnice):
-
pomieszczeń handlu i usług
-
funkcji mieszkaniowej i hotelowej na poddaszu – związanej z projektowanymi usługami
Działka nr 1384/8 i 1384/39 stanowi i stanowić będzie własność Diecezji Pelplińskiej jednak zgodnie z treścią zawartego porozumienia gmina Miejska przeprowadzi własnym kosztem i staraniem remont elewacji frontowej wraz z oknami i drzwiami wejściowymi. Ponadto do w/w działki należy zaprojektować dojście i dojazd publiczny. Na tej działce znajduje się kaplica i część przyległego budynku.
Na działce nr 1387 ( obszar położony miedzy stadionem MKS Chojniczanka , plebanią i szpitalem) zaprojektować parking dla obsługi terenów poszpitalnych i Starego Rynku (również dla autobusów turystycznych).
Przewidzieć lokalizację drobnych usług przy parkingu.
Przy Bazylice Mniejszej przewidzieć miejsca parkingowe dla autobusów do obsługi pogrzebów.
Integralną częścią warunków jest inwentaryzacja budowlana obiektów poszpitalnych.
Na rzucie piwnic znajduje się obiekt poszpitalny wraz z częścią kurialną ( kaplica +część pomieszczeń). Natomiast na pozostałych rzutach części kurialnej brak.
Należy wykonać inwentaryzację elewacji całego obiektu.
A.. Funkcja usługowo-mieszkaniowa obiektów poszpitlanych:
I. Funkcja usługowa: – dolna część budynków /parter/ w szczególności tych przy
ul. Gdańskiej
W tej funkcji budynku przeznaczyć pomieszczenia m.in. na:
-
agencja bankowa
-
aneks pomieszczeń odnowy biologicznej (uwzględniając salkę na aerobik, saunę, solarium, gabinet kosmetyczny), gabinet stomatologiczny
-
pomieszczeń Promocji Regionu Chojnickiego Sp. z o.o,
-
Inkubator Przedsiębiorczości, itp.
-
restauracja
II. Funkcja mieszkaniowa: – wyższe kondygnacje /I iII piętro, poddasze/ z mieszkaniami
o pow. ok. 80 – 100 m2 na I i II piętrze , natomiast na poddaszu o pow. ok.45-50 m2
B. Funkcja społeczno-kulturalna obiektów poszpitalnych:
W holu tej części budynku przewidzieć należy mały plac zabaw dla dzieci wraz z dodatkową funkcją rekreacyjno-wypoczynkową dla dorosłych np. miejsce na kawiarenkę z wprowadzonymi elemenami wody (np. mini fontanna).
I. Funkcja społeczna:
W tej części należy przygotować pomieszczenia spotkań dla stowarzyszeń funkcjonujących na terenie miasta Chojnice, z uzwględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych. Wymagane jest:
-
przewidzieć wspólny sekretariat dla stowarzyszeń,
-
zaprojektować 8-10 salek o powierzchni 30-40 m2 każda, z przeznaczeniem
z tych salek jako siedziby dla 1-2 stowarzyszeń, -
przygotowanie 2 aneksów dwupokojowych z przeznaczeniem dla stowarzyszeń, którym niezbędne będą do pracy dwa pomieszczenia. Każde z tych dwupokojowych aneksów może mieć powierzchnię ogólną ok. 40-60 m2 ,
-
przygotowanie 1 salki konferencyjnej na 50 osób, z możliwością jej podziału.
-
przygotowanie oddzielnego aneksu dla osób niepełnosprawnych z 3 pokojami wielkości 20-30 m2 z jedną wspólną salką rehabilitacyjno-terapeutyczną na ok. 60 m2 .
II. Funkcja kulturalna:
W tej części pomieszczeń należy przygotować kompleks biblioteczny na ok. 160 000 woluminów ,w którym znajdować się będzie:
-
Mediateka,
-
Książnica Chojnicka z podziałem na:
-
część magazynową , usytuowaną w piwnicy budynku),
-
część przeznaczoną na wypożyczalnię na parterze,
-
część czytelnianą
-
pomieszczenie dla działu dziecięcego
-
dział zbiorów specjalnych – REGIONALIA wraz z salą wystawową,(wg uznania autora)
-
3-4 salki szkoleniowe (narad, spotakń) na ok. 10-20 osób na II piętrze bądź poddaszu.
-
2-3 pokoje gościnne na poddaszu.
Wskazane jest przygotowanie części sceniczno-kulturalnej w tej części budynku, tzn. 1 sali widowiskowej przygotowanej na ok. 50-60 osób z małym zapleczem przyscenicznym.
Ponadto do całości obiektów i otoczenia po byłym Szpitalu Miejskim
należy wkomponować:
-
przygotowanie kompleksu rekreacyjno-wypoczynkowego w sąsiedztwie Stadionu ,,Chojniczanka”. Tu przygotowanie ogródka jordanowskiego wraz z placem gier
o wymiarach możliwie największych: z przeznaczeniem na różne aktywności ruchowe .
-
budowę parkingów we wskazanych miejscach,
-
budowę dodatkowego placu zabaw dla dzieci w otoczeniu budynków,
-
budowę innego miejsca rekreacji bądź małej architektury (np.tarasu widokowego
w kierunku Starego Miasta), fontanny, ławek, koszy na śmieci), terenów zielonych (zieleń wysoka, niska, trawniki), -
budowę schodów łączących obiekty poszpitalne ze Starym Miastem
-
modernizację ulic i dróg na całym obszarze rewitalizacji,
-
budowę, modernizację i zagospodarowanie chodników i przejść dla pieszych oraz ścieżek rowerowych w celu poprawy bezpieczeństwa obszaru, /Skomunikowanie z istniejącymi ścieżkami rowerowymi (ul. Sukienników w kierunku ul. Kościerskiej)
Na realizację w/w inwestycji Gmina Miejska w Chojnicach będzie składać wniosek o dotację w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2004-2006 r. i wobec powyższego opracowana dokumentacja musi spełniać wszystkie obowiązujące dyrektywy unijne oraz być zgodna z obowiązującymi przepisami krajowymi. Inwestycja realizowana będzie w ramach priorytetu 3 – „ ROZWÓJ LOKALNY” – działanie 3.2- poddziałanie 3.2.1 „ Rewitalizacja obszarów miejskich”
Poniżej przedstawiam wybrane rodzaje kosztów, które można kwalifikować do współfinansowania z Funduszy Strukturalnych Unii Europejskiej nawet do 75% całkowitych kosztów inwestycji, a które związane są bezpośrednio z wspomnianą inwestycją. Charakter społeczny jakiemu odpowiadają wspomniane koszty, dają większą szansę miasta Chojnice przy rozpatrywaniu wniosku pod względem spełnianych kryteriów, a jednocześnie umożliwiają otrzymanie większej liczby punktów przy samej ocenie wniosku.
Wybrane kwalifikowalne koszty wniosku, które należałoby uwzględnić
w specyfikacji istotnych warunków zamównienia:
-
budowa i modernizacja placów, parkingów, placów zabaw dla dzieci, miejsc rekreacji, małej architektury (np. schody, tarasy widokowe, fontanny, ławki, kosze na śmieci), terenów zielonych (zieleń wysoka, niska, trawniki),
-
modernizacje i remonty budynków obiektów zbiorowych oraz budynków mieszkalnych znajdujących się na rewitalizowanym terenie (elewacje, dachy, prace rozbiórkowe lub wykończeniowe, wyburzanie budynków, rozbiórka/modernizacja ogrodzeń)
-
zakup oraz instalacja sprzętu niezbędnego do monitorowania obszaru rewitalizowanego,
-
renowacja i modernizacja budynków z zakresu kultury o wartości architektonicznej i znaczeniu historycznym wraz z adaptacją na cele: gospodarcze, społeczne, usługowe, kulturalne lub rekreacyjne /tzn. modernizacja obiektów poszpitalnych warz z możliwością wprowadzeniatakich funkcji jak:
-funkcja społeczna (stowarzyszenia-salki dla 15 stowarzyszeń przy których znajdować się mają 2 salki konferencyjne: 1- na 50 osób z możliwością podziału jej na dwie mniejsze )
-funkcja usługowa (pomieszczenia na usługi, np. pomieszczenia odnowy biologicznej/
-funkcja kulturalna lub rekreacyjna /plac zabaw; 1- a salka widowiskowa ze sceną na ok. 50-60 osób, 2-3 salki rekreacyjno-terapeutyczne przeznaczone na ćwiczenia dla osób niepełnosprawnych, biblioteka-mediateka/,
-
funkcja gospodarcza /wprowadzenie usług w postaci porad dla przedsiębiorców-np. Inkubator Przedsiębiorczości/
-
Modernizacja ulic i dróg na całym obszarze rewitalizacji,
-
Budowa, modernizacja i zagospodarowanie chodników i przejść dla pieszych oraz ścieżek rowerowych w celu poprawy bezpieczeństwa,
-
Budowa i modernizacja oświetlenia,
-
Tworzenie i modernizacja obiektów pełniących funkcje zaplecza kulturalnego, rekreacyjnego i sportowego /np. boisko /,
-
Budowa lub modernizacja szaletów miejskich,
-
Wykonanie pasów zieleni, barier ochronnych i ogrodzeń,
-
Cel konkursu
Celem konkursu jest:
-
uzyskanie odpowiedniego rozwiązania przestrzennego i funkcjonalnego terenu
-
estetyzacja
-
sformułowanie dyspozycji przestrzennych , które umożliwią prowadzenie właściwej polityki przestrzennej i sterowanie procesami inwestycyjnymi
-
tworzenie w zdegradowanych dzielnicach warunków lokalowych i infrastrukturalnych do rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości , działalności kulturalnej i edukacyjnej , w tym mających za zadanie podniesienie kwalifikacji mieszkańców terenów zagrożonych wykluczeniem społecznym
-
porządkowanie „starej tkanki” urbanistycznej poprzez odpowiednie zabudowywanie pustych przestrzeni w harmonii z otoczeniem
-
renowacji zabudowy budynków w tym obiektów infrastruktury społecznej , zwłaszcza dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym
-
renowacja budynków o wartości architektonicznej i znaczeniu historycznym znajdujących się na rewitalizowanym terenie oraz ich adaptacja na cele gospodarcze , społeczne , kulturalne
-
poprawy funkcjonalności struktury ruchu kołowego , ruchu pieszego i estetyki przestrzeni publicznych
-
budowy lub modernizacji publicznej infrastruktury związanej z rozwojem funkcji turystycznych , rekreacyjnych , kulturalnych i sportowych
-
tworzenie stref bezpieczeństwa i zapobiegania przestępczości w zagrożonych patologiami społecznymi obszarach miast
-
-
uzyskanie optymalnej powierzchni użytkowej obiektów
-
rozstrzygnięcie zagadnień komunikacyjnych
-
wyłonienie zwycięzcy konkursu , któremu w trybie zamówienia z wolnej ręki w rozumieniu ustawy z dn. 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych ( Dz. U. Nr 73 , poz. 344 ze zm.) mogą zostać powierzone dalsze prace projektowe.
Wyniki konkursu staną się wytycznymi dla dalszych prac projektowych oraz posłużą do ewentualnych zmian miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w obrębie granic opracowania pracy konkursowej
Zamawiający dostarczy mapę sytuacyjno- wysokościową numeryczną .
Opracowana koncepcja powinna się składać z:
Koncepcji zagospodarowania terenu wraz ze sposobem połączeń komunikacyjnych z drogami głównymi oraz parkingiem
Elewacji
Opisu konstrukcji
Uproszczone rzuty kondygnacji z podstawowymi wymiarami po przebudowie
Przybliżoną kwotę realizacji inwestycji w dwóch etapach:
-
koszt realizacji I etapu inwestycji: przebudowa pomieszczeń na stowarzyszenia i mediatekę, bibliotekę i pom. towarzyszące- dot. części obiektu stanowiącego obecnie własność Diecezji Pelplińskiej
-
koszt realizacji przebudowy pozostałej części obiektu
-
koszt realizacji zagospodarowania terenu z podziałem na:
-
drogi
-
parkingi
-
tereny rekreacyjne z zielenią
-
mała architektura
Cenę brutto opracowania kompleksowej dokumentacji wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę zgodnie z załączonym zakresem poniżej:
-
Projekt zagospodarowania terenu wraz z uzgodnieniami – 12 egz.
-
Projekt architektoniczno-budowlany – 12 egz.
-
Projekt wykonawczy – część budowlana – 12 egz.
-
Szczegółowa specyfikacja techniczna – część budowlana – 8 egz.
-
Przedmiar robót – 12 egz.
-
Kosztorys inwestorski – 3 egz.
-
Projekt budowlany wewn. Inst. Wod-kan – 12 egz.
-
Projekt wykonawczy wewn. Inst. Wod-kan – 12 egz.
-
Szczegółowa specyfikacja techniczna – 8 egz.
-
Przedmiar robót – 12 egz.
-
Kosztorys inwestorski – 3 egz.
-
Projekt budowlany wewn. Inst. Elektr. – 12 egz.
-
Projekt wykonawczy wewn. Inst. Elektr. – 12 egz.
-
Projekt budowlany inst. Co – 12 egz.
-
Projekt wykonawczy wewn. Inst. Co – 8 egz.
-
Szczegółowa specyfikacja techniczna – inst. Co – 12 egz.
-
Przedmiar robót – 12 egz.
-
Kosztorys inwestorski – 3 egz.
-
Projekt budowlany wewn. Inst. Gazowej – 12 egz.
-
Projekt wykonawczy wewn. Inst. Gazowej – 12 egz.
-
Szczegółowa specyfikacja techniczna – inst. gazowa – 12 egz.
-
Przedmiar robót – 12 egz.
-
Kosztorys inwestorski – 3 egz.
-
Projekt budowlany wewn.instalacji teletechnicznej – 12 egz.
-
Projekt wykonawczy wewn. Inst. Teletechnicznej – 12 egz.
-
Szczegółowa specyfikacja techniczna – inst. teletechnicznej – 12 egz.
-
Przedmiar robót – 12 egz.
-
Kosztorys inwestorski – 3 egz.
-
Projekt budowlany wewn. Inst. Komputerowej – 12 egz.
-
Projekt wykonawczy wewn. Inst. Komputerowej – 12 egz.
-
Szczegółowa specyfikacja techniczna – inst. komputerowej – 12 egz.
-
Przedmiar robót – 12 egz.
-
Kosztorys inwestorski – 3 egz.
-
Projekt budowlany wewn. Inst. Alarmowej – 12 egz.
-
Projekt wykonawczy wewn. Inst. Alarmowej – 12 egz.
-
Szczegółowa specyfikacja techniczna – inst. Alarmowej – 12 egz.
-
Przedmiar robót – 12 egz.
-
Kosztorys inwestorski – 3 egz.
-
Projekt budowlany przyłączy i sieci wod.-kan. – 12 egz.
-
Projekt wykonawczy przyłączy i sieci wod-kan – 12 egz.
-
Szczegółowa specyfikacja techniczna – przyłączy i sieci wod.-kan – 12 egz.
-
Przedmiar robót – 12 egz.
-
Kosztorys inwestorski – 3 egz.
-
Projekt budowlany oświetlenia terenu – 12 egz.
-
Projekt wykonawczy oświetlenia terenu – 12 egz.
-
Szczegółowa specyfikacja techniczna – oświetlenia terenu – 12 egz.
-
Przedmiar robót – 12 egz.
-
Kosztorys inwestorski – 3 egz.
-
-
-
Kosztorys inwestorski – 3 egz.
-
Projekt budowlany przyłączy i sieci teletechnicznej – 12 egz.
-
Projekt wykonawczy przyłączy i sieci teletechnicznej – 12 egz.
-
Szczegółowa specyfikacja techniczna – przyłączy i sieci teletechn. – 12 egz.
-
Przedmiar robót – 12 egz.
-
Kosztorys inwestorski – 3 egz.
-
Projekt budowlany dróg i parkingów wraz z odwodnieniem – 12 egz.
-
Projekt wykonawczy dróg i parkingów wraz z odwodnieniem – 12 egz.
-
Szczegółowa specyfikacja techniczna – dróg i parkingów wraz
z odwodnieniem – 12 egz.
-
Przedmiar robót – 12 egz.
-
Kosztorys inwestorski – 3 egz.
-
Projekt budowlany wjazdu z ul. Placu Niepodległości
( droga krajowa) na ul. Okrężną
– 12 egz.
-
Projekt wykonawczy wjazdu – 12 egz.
-
Szczegółowa specyfikacja techniczna wjazdu – 12 egz.
-
Przedmiar robót – 12 egz.
-
Kosztorys inwestorski – 3 egz.
-
Projekt organizacji ruchu – 12 egz.
-
Przedmiar robót – 12 egz.
-
Kosztorys inwestorski – 3 szt.
-
Szata roślinna – projekt wykonawczy – 12 egz.
-
Przedmiar robót – 12 egz.
-
Kosztorys inwestorski – 3 egz.
-
Projekt wykonawczy elementów małej architektury – 12 egz.
-
Szczegółowa specyfikacja techniczna – 8 egz.
-
Przedmiar – 12 egz.
-
Kosztorys inwestorski – 3 egz.
-
Projekt wykonawczy wycinka i zabezpieczenia drzew – 8 egz.
-
Przedmiar – 12 egz.
-
Kosztorys inwestorski – 3 egz.
-
Materiały terenowo- prawne – 12 szt
-
Raport oddziaływania na środowisko – 8 egz.
-
Kosztorys ofertowy zbiorczy – 3 egz.
-
Specyfikacje istotnych warunków zamówienia – 12 egz.
– Studium wykonalności – 8 egz.
– Niezbędne ekspertyzy – 4 egz.
-
opracowanie odzwierciedlającą istniejącą sytuację
zdegradowania terenu – 4 egz.
– projekt na instalację monitoringu terenu – 8 egz.
Termin wykonania kompletu dokumentacji bez pozwolenia na budowę – 31 . 10. 2003 r.
Termin uzyskania pozwolenia na budowę do 31.01.2004 r.
4. Informacja o kryteriach konkursu
Zamawiający ustala następujące kryteria oceny prac:
Koszt opracowania dokumentacji projektowej – 40 %
I. Ocena koncepcji – 60 %
-
propozycje programowo-funkcjonalne obiektów , rzutów kondygnacji i opisu konstrukcji
-
elewacje
-
możliwość realizacji inwestycji w etapach
-
szacunkowy koszt realizacji inwestycji na podstawie przedstawionej koncepcji
-
analiza ekonomiczna opłacalności realizacji pod kątem zwrotu poniesionych nakładów finansowych
-
Adaptacyjne podejście do historycznej części obiektu Starego Szpitala, a w
szczególności kształtu elewacji.
-
Intensywne wykorzystanie przestrzeni budynku (w tym piwnic i poddasza) oraz jego
otoczenia.
-
Stworzenie silnego powiązania, ułatwienia i zachęty dla przejezdnych – poruszających się samochodami osobowymi i autobusami do korzystania z przestrzeni Starego Rynku oraz Starego Szpitala.
-
Czytelne i oszczędne rozwiązanie komunikacji pieszej podkreślające związek
terenów Starego Szpitala ze Starym Rynkiem.
– Minimalizacja kosztów adaptacji
II. Koszt opracowania dokumentacji projektowej – 40 %
5. Zakres rzeczowy i forma opracowania oraz sposób prezentacji pracy
Opracowana koncepcja powinna się składać z:
Koncepcji zagospodarowania terenu wraz ze sposobem połączeń komunikacyjnych z drogami głównymi oraz parkingiem
Elewacji
Opisu konstrukcji
Uproszczone rzuty kondygnacji z podstawowymi wymiarami po przebudowie
Przybliżoną kwotę realizacji inwestycji
Cenę brutto opracowania kompleksowej dokumentacji wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę zgodnie z załączonym zakresem na str.2,3,4 Warunków konkursu
Plansze konkursowe będą eksponowane jedna nad drugą. Uczestnicy konkursu mogą określić kolejność eksponowania plansz , z tym , że numerem 1 należy w każdym przypadku oznaczyć planszę zagospodarowania terenu. Numery plansz należy wpisać w prawym górnym rogu każdej planszy.
6. Maksymalny planowany koszt realizacji projektu
Maksymalny koszt realizacji projektu 950 000 zł.
7. Wymagania , jakie muszą spełniać uczestnicy konkursu
Uczestnikami konkursu mogą być:
-
osoby fizyczne posiadające uprawnienia do projektowania w specjalności architektonicznej oraz osoby prawne , jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej i zespoły autorskie , jeśli prace przez nie złożone zostaną wykonane przez osoby posiadające uprawnienia do projektowania w specjalności architektonicznej. Uczestnicy konkursu są zobowiązani przedłożyć potwierdzenie złożenia deklaracji o przystąpieniu do właściwej izby zawodowej lub poświadczenie o przynależności do niej. Wykonują działalność co najmniej 5 lat.
-
Zatrudniają osoby zdolne do wykonywania i weryfikacji prac projektowych w specjalnościach: architektonicznej , konstrukcyjno-budowlanej , drogowej i
instalacyjnych
-
główny projektant – kierownik projektu nadzorował wykonanie dokumentacji projektowej
dla budynku o zakresie i złożoności co niniejsze zamówienie o powierzchni użytkowej
nie mniejszej niż 4000 m2 z wyłączeniem hal przemysłowych
-
wykażą się posiadaniem opłaconej polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody związane z prowadzoną działalnością na kwotę co najmniej 500 000 zł
-
spełniają warunki określone w art. 22 ust. 2 ustawy z dn. 10.06.1994 r. o zamówieniach publicznych ( z późniejszymi zmianami)
Uczestnicy konkursu muszą spełnić wymagania określone w ustawie o zamówieniach publicznych , rozporządzeniu w sprawie konkursu na twórcze prace projektowe oraz warunkach konkursu.
8. Skład komisji konkursowej
Komisja konkursowa działa na podstawie zarządzenia burmistrza Miasta Chojnice nr 35/03
Skład komisji:
-
mgr inż. Zdzisław Kufel – przewodniczący komisji
-
mgr inż. Mirosława Stanisławska
-
mgr inż. Jacek Marczewski
Sekretarzem konkursu jest : mgr Agnieszka Buchwald
9. Rodzaj i wysokość nagród
Organizator konkursu nie przewiduje przyznania nagród ani zwrotu kosztów przygotowania prac konkursowych dla uczestników , których prace konkursowe odpowiadają warunkom konkursu.
10. Miejsce i termin składania kart identyfikacyjnych
Karty identyfikacyjne należy składać w terminie do dnia 27 października 2003 r. do godz. 11.00 w pok. 607 Urzędu Miejskiego w Chojnicach.
Otwarcie kart identyfikacyjnych odbędzie się 27 października 2003 r. o godz. 12.00 w pok. 607
Zamawiający w terminie 7 dni od dnia otwarcia kart identyfikacyjnych poinformuje uczestników o zakwalifikowaniu do dalszego udziału w konkursie.
Karta identyfikacyjna powinna zawierać:
-
nazwę i adres uczestnika konkursu;
-
oświadczenie uczestnika konkursu o spełnieniu warunków , o których mowa w § 2 oraz w art. 22 ust. 2 ustawy; – zał. nr 1
-
zaświadczenie lub poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zaświadczenia o posiadaniu uprawnień wymaganych od uczestnika konkursu;
-
oświadczenie uczestnika konkursu o związaniu warunkami konkursu;
-
oświadczenia uczestnika konkursu ,że przysługują mu autorskie prawa majątkowe w zakresie określonym w warunkach konkursu
-
podpisy osób uprawnionych do składania oświadczeń w imieniu uczestnika konkursu
-
wykaz wykonanych w ciągu ostatnich pięciu lat wszystkich prac projektowych zbliżonych co do zakresu objętego zamówieniem.- zał. nr 2
Wykazane prace projektowe muszą być poparte referencjami wystawionymi przez Zamawiających potwierdzającymi ,ze zostały wykonane z należytą starannością.
-
Wykaz ogólnego stanu zatrudnienia pracowników przewidzianych do realizacji przedmiotu zamówienia i posiadających uprawnienia wymagane przepisami prawa budowlanego – zał. nr 3
-
W przypadku zatrudnienia podwykonawców należy dołączyć dokumenty tych podwykonawców stwierdzające posiadanie niezbędnych uprawnień do wykonania powierzonego zakresu prac. – zał . nr 4
-
Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej , wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu prac.
W przypadku jeżeli uczestnik konkursu ma siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą
należy złożyć dokumenty zgodne z § 1 ust.2 Rozporządzenia Ministra Spraw
Wewnętrznych i Administracji z dn. 24 czerwca 2002 r. Dz. U. 91 poz. 817
-
Umowy regulującej współpracę podmiotów występujących wspólnie
-
Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego , wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania prac konkursowych.
-
Zaświadczenia z właściwego Urzędu Skarbowego i ZUS , potwierdzających odpowiednio ,że uczestnik konkursu nie zalega z opłacaniem podatków , opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne , lub zaświadczeń ,że uzyskał zgodę na zwolnienie , odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego – wystawionych nie wcześniej niż 6 tygodni przed upływem terminu składania prac.
-
Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający ,ze uczestnik konkursu
Ubezpieczony jest od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
gospodarczej.
15.Kserokopie poświadczeń przynależności do właściwej izby zawodowej.
Do karty dołącza się dowolną sześciocyfrową liczbę rozpoznawczą danej pracy umieszczoną w zamkniętym opakowaniu uniemożliwiającym zapoznanie się z jego zawartością przed dokonaniem identyfikacji prac. Opakowanie zawierające liczbę rozpoznawczą powinno być trwale połączone z kartą identyfikacyjną.
11.Miejsce i termin składania prac przez uczestników zakwalifikowanych do dalszego udziału w konkursie
Uczestnicy zakwalifikowani do dalszego udziału w konkursie składają
za potwierdzeniem odbioru prace konkursowe w terminie: do 10 listopada 2003 r do godz. 11.00 w Urzędzie Miejskim w Chojnicach , Stary Rynek 1 u sekretarza organizacyjnego konkursu – Mirosławy Stanisławskiej pok. 607
Prace dostarczone po terminie nie będą rozpatrywane.
Do prac konkursowych należy dołączyć wypełniony zał. nr 5-( formularz ofertowy)
i zał. nr 6
12. Sposób podania do publicznej wiadomości rozstrzygnięcia konkursu
O rozstrzygnięciu konkursu organizator niezwłocznie zawiadomi wszystkich uczestników , biorących udział w konkursie.
13. Istotne dla zamawiającego postanowienia , które zostaną wprowadzone do treści umowy o zamówienie publiczne
Załącznik nr 1 – projekt umowy
14. Informacja o konkursie
Konkurs odbywa się zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 .10.2002 r.
Dz. U. 188 poz. 1574
15. Ustalenia dodatkowe
Integralnym składnikiem Warunków konkursu jest:
1 . mapa ewidencyjna z oznaczonym zakresem opracowania
2. inwentaryzacja budowlana obiektu
3.wytyczne przestrzenne do planowania przekształceń śródmieścia Chojnic
Rozdział IV
Zobowiązanie laureata i Zamawiającego rozstrzygnięciu konkursu
Pliki do pobrania