W dniu 9 marca 2006 roku, w Wydziale Integracji Europejskiej i Pozyskiwania Środków odbyły się konsultacje z przedstawicielami Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Gdańsku, podczas których zaprezentowano najważniejsze założenia projektu „Rewitalizacja zdegradowanych obiektów i otoczenia po byłym szpitalu w Chojnicach” z określeniem, które pomieszczenia przewidziano jako przeznaczone dla Biblioteki Pedagogicznej.
Ogólna powierzchnia tych pomieszczeń wyniesie około 230 m2. Pomysłodawcą utworzenia w budynku poszpitalnym Wszechnicy Akademickiej jest p. Andrzej Wielewski. Na etapie tworzenia programu jej realizacji uzgodniono funkcjonowanie dwóch niezależnych bibliotek:
– miejskiej
– pedagogicznej.
Urząd Miejski w Chojnicach złożył propozycję, by wraz z Miejską Biblioteką, Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka przeniosła się do nowego budynku w obiekcie poszpitalnym.
W ramach konsultacji wyprowadzono następujące uzgodnienia:
– p. Dyrektor Małgorzata Kłos wraz z współpracownikami otrzymała zaproszenie do autorstwa Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na wyposażenie przydzielonych zgodnie z projektem pomieszczeń – wyposażenie biblioteki zostanie zakupione dzięki środkom pozyskanym z Unii Europejskiej i zgodnie ze standardami unijnymi przekazane bibliotece w użyczenie na okres 5 lat.
– Urząd Miejski w Chojnicach udzieli Pedagogicznej Bibliotece niezbędnej pomocy przy czynnościach związanych z przeniesieniem zasobów do nowego obiektu,
– P. Dyrektor Małgorzata Kłos zwróci się do Powiatowego Urzędu Pracy w Chojnicach o pomoc w organizacji dodatkowego zatrudnienia.
Opracowanie formuły zagospodarowania obiektów przy ul. Grunwaldzkiej zajmowanych dziś przez biblioteki będzie leżało po stronie nowej Rady Miejskiej w Chojnicach. Niewątpliwie jednak będą one przeznaczone tylko na realizację celów publicznych.
Równolegle prowadzono rozmowy z p. Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Elżbietą Szczepańską. Powierzono jej opracowanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na wyposażenie budynku po dawnym pogotowiu, który po zakończeniu realizacji projektu ma stanowić nową siedzibę MOPS-u. Jest to obiekt o trzech kondygnacjach stanowiących łącznie powierzchnię 400m2 (w porównaniu do 250m2 jakie zajmuje dzisiejsza siedziba MOPS-u przy ul .Piłsudskiego).
Ustalono ponadto, iż wyposażenie 15 pomieszczeń II piętra przeznaczonych na działalność organizacji pozarządowych (stowarzyszeń i fundacji) zostanie szczegółowo opracowane przez pracowników Wydziału Integracji Europejskiej i Pozyskiwania Środków Urzędu Miejskiego w Chojnicach. Będzie to bardzo standardowe wyposażenie.
Zapowiadamy, iż Burmistrz Miasta Chojnice Arseniusz Finster zgłosi się do przedstawicieli organizacji pozarządowych, by składali w Urzędzie Miejskim wnioski o przydział lokali na prowadzenie działalności statutowej. Jednocześnie informujemy, że niektóre z nich już takie wnioski złożyło.