Zgodnie z art. 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r., poz. 239 z późn. zm.) Gmina Miejska Chojnice może zlecić, na wniosek organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ww. ustawy, realizację zadania publicznego z pominięciem otwartego konkursu ofert, czyli przyznać dotację na realizację zadania w trybie tzw. małego grantu.
Kwota dofinansowania lub finansowania ze środków takiego zadania nie może przekroczyć 10 000 złotych, a termin realizacji zadania nie może być dłuższy niż 90 dni.
Charakterystyka projektu składanego w ramach tzw. małego grantu:
- wnioskowana dotacja w kwocie nie wyższej niż 10 000 złotych,
- termin realizacji zadania nie dłuższy niż 90 dni (UWAGA – trzy miesiące zwykle nie są równoważne z 90 dniami, gdyż niektóre miesiące mają powyżej 30 dni),
- o tym, czy jest to zadanie o powierzenie (czyli finansowanie projektu), czy też wsparcie (dofinansowanie), decyduje organizacja,
- termin realizacji zadania musi zawierać się w danym roku kalendarzowym (tj. nie może przekraczać roku budżetowego),
- ściśle określone granice rozpoczęcia i zakończenia zadania, tj. nie może być to projekt o charakterze ciagłym, na który przyznawana jest dotacja w ramach otwartego konkursu ofert,
- projekt nie może stanowić części większego zadania, tylko musi być samodzielny.
Oferta realizacji zadania publicznego złożona przez organizację pozarządową przygotowywana jest na druku zgodnym zewzorem określonym rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 kwietnia 2016 r. ( Dz.U. 2016 poz. 570) w sprawie uproszczonego wzoru oferty i uproszczonego wzoru sprawozdania z realizacji zadania publicznego
W ciągu 7 dni od momentu wpływu oferty do biura podawczego Urzędu , oferta na okres 7 dni jest upubliczniana, tj. zamieszczana na:
- tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Chojnicach,
- stronie internetowej http://www.miastochojnice.pl/male-granty_zlozone-wnioski-na-2016-rok,
- Biuletynie Informacji Publicznej.
W terminie 7 dni od dnia upublicznienia oferty każdy może zgłosić do niej uwagi.
Po stwierdzeniu celowości realizacji zadania podpisywana jest umowa dotycząca realizacji tego zadania publicznego.
W danym roku kalendarzowym łączna kwota środków finansowych przekazanych z budżetu miasta danej organizacji pozarządowej na realizację zadań publicznych w trybie tzw. małych grantów nie może przekroczyć 20 000 złotych.
W przypadku otrzymania dotacji organizacja, przed przygotowaniem umowy przez Referat, zobowiązana jest dostarczyć wypełnione oświadczenie podatnika podatku VAT.
Zgodnie z podpisaną umową organizacja zamieszcza znak promocyjny z napisem "Projekt finansuje/współfinansuje" w wydawanych przez siebie, w ramach zadania, publikacjach, materiałach informacyjnych i promocyjnych, poprzez media, w tym na swojej stronie internetowej, jak również stosownie do charakteru zadania, poprzez widoczną w miejscu jego realizacji tablicę.
Pliki do pobrania
Formularz – oferta 19a
Formularz – sprawozdanie 19a
Wzór oświadczenia podatnika vat_0-1