Z ubolewaniem zapoznałem się ze stanowiskiem w sprawie rzekomego naruszenia norm demokratycznych. Jestem zażenowany faktem, iż Komisja przyjęła takie stanowisko bez wysłuchania moich argumentów, bez potrzeby spotkania z burmistrzem. Jest to spektakularny i polityczny sposób Państwa działania, które nie ma nic wspólnego z działalnością związkową. Zawsze jestem dyspozycyjny i przygotowany do rozmów z każdą organizacją związkową i grupą osób. Wiem, że zostałem celowo pominięty, nie chodziło o zgłębienie problemu i analizę zaistniałej sytuacji, tylko o kolejne polityczne stanowisko związku.
Komisja przedstawiła, że od samego początku walczyła o demokrację. Nie czas i miejsce, abym przypomniał kto i jak walczył, ale stanowczo odrzucam „demokrację” w Państwa wykonaniu.
Celowo w przyjętym stanowisku pomijacie wiele zdarzeń, które mają aspekt wykonawczy, np: rozdawanie dzieciom gwizdków bez wiedzy wychowawców i rodziców. Waszym zdaniem problem ten nie zasługuje na uwagę. Pomijacie ocenę zachowania nauczyciela historii, Prezesa Stowarzyszenia Wychowawców Katolickich, który „gwiżdże na palcach” w czasie konferencji prasowej z wicepremier Rzeczypospolitej Polskiej. Piszecie o zamykaniu ust i prawie do swobodnego głoszenia swoich poglądów. Zgoda! Nikt z Panów, za których się ujmujecie nie głosił poglądów. Były gwizdy, syrena, wykrzykiwane epitety, rozdawanie gwizdków. Za jedyny materiał dydaktyczno-wychowawczy mogę uznać broszury, które rozdawał Pan A. Mielke. Nie mogę natomiast pojąć dlaczego robił to w taki sposób, że musieli interweniować funkcjonariusze BOR.
Reasumując, jeżeli chcecie Państwo oceniać to proponuję spotkanie z członkami Młodzieżowej Rady Miasta, przedstawicielem BOR-u, moją osobą. Do wglądu są materiały operacyjne. Proponuję, żebyście jako wychowawcy odpowiedzieli na pytanie dlaczego WFS nie ustawił stoiska na rynku jak inne stowarzyszenia, dlaczego do argumentowania i wygłaszania nauki Ojca Świętego używano syren i gwizdków, dlaczego realizowano prowokację wobec dzieci i młodzieży? Potem możecie Państwo prześledzić problemy „forum” i sprawdzicie jego warstwę merytoryczną i wychowawczą.