Cotygodniowa narada dotycząca procesu termomodernizacji i remontu Chojnickiego Centrum Kultury w czwartek 19 października miała wyjątkowy charakter. Tym razem odbyła się w obecności dziennikarzy oraz niemal całego składu Rady Miejskiej w Chojnicach. Radni postanowili naocznie przekonać się o dotychczasowym zaawansowaniu prac budowlanych i uzyskać informacje o przyczynach opóźnień. Poprzednia kontrola ze strony radnych odbyła się w czerwcu br. W toku dyskusji doszło do konfrontacji poglądów w sprawie przyczyn wspomnianych opóźnień i organizacji pracy, pomiędzy Dariuszem Durką, dyrektorem naczelnym firmy RCI realizującej zamówienie a autorem projektu Zdzisławem Kuflem.
Dyrektor Durka zadeklarował, że sam budynek zgodnie z aneksem do umowy będzie oddany do użytku do 15 grudnia br., w przeciwieństwie do zagospodarowania terenu. Jednocześnie wskazywał na błędy projektowe. Z kolei Zdzisław Kufel, sprawujący także nadzór autorski nad realizacją projektu, krytykował błędy w organizacji pracy a zwłaszcza zapewnieniu optymalnej obsady pracowników.
– Byliśmy świadkami ostrego konfliktu między dyrektorem a projektantem – tak skomentował tę sytuację burmistrz Arseniusz Finster na konferencji prasowej 20 października. – Wiemy o tych problemach jako zamawiający. Powodów opóźnień jest wiele. Obiektywnie wpłynęły na to prace archeologiczne a także niekorzystne warunki pogodowe w tym nawałnica. Brakowało też dokładnej inwentaryzacji obiektu zbudowanego w 1970 roku, stąd wyniknęły niespodzianki w realizacji. Burmistrz wskazał też kłopoty proceduralne na które napotkała zarówno firma RCI jak i gmina miejska Chojnice podczas uzgadniania zmian wobec pierwotnego projektu.
Dzisiaj (20.10) ze strony firmy RCI wpłynął wniosek o aneksowanie umowy do 30 kwietnia 2018 roku. Rozpoczniemy rozmowy w tej sprawie – podsumował burmistrz Finster.