Burmistrz Chojnic spotkał się we wtorek (10.12) w Centrum Edukacyjno-Wdrożeniowym z właścicielami oraz prowadzącymi działalność gospodarczą w strefie A miasta Chojnice. Celem spotkania było omówienie form współpracy Urzędu Miejskiego z kupcami, efektem których będzie wzmocnienie pozycji konkurencyjnej punktów handlowo-usługowych funkcjonujących w śródmieściu.
Wśród przedstawionych pomysłów najczęściej wymieniane były te dotyczące miejsc parkingowych w centrum miasta i umożliwienia wjazdu do ul. 31 Stycznia. Krzysztof Resler zaproponował, aby w soboty udostępnić miejsca parkingowe znajdujące się przy instytucjach, np. zaplecze Urzędu Miejskiego, bądź też plac przy Urzędzie Skarbowym. Zasugerował również, że warto wymyśleć coś co przyciągnie mieszkańców innych miejscowości właśnie do Chojnic. Mogłoby to być coś związanego z jedną z legend o mieście, a nawet ogłoszenie o konkursie na grę komputerową z Chojnicami w roli głównej. Swoją opinię wyraził także Wojciech Libera prezes Związku Kupiectwa w Chojnicach, zwracając uwagę na to, że centrum miasta musi pokazać swoją dostępność dla klienta i turysty. Także Tadeusz Ossowski tłumaczył, że należy zachęcać potencjalnych klientów do odwiedzania centrum i miasta na wiele różnych sposobów, ponieważ samo obniżanie cen nie pomoże. Kupcy poruszyli także kwestie stanowiące problem zarówno dla nich, klientów jak i samego miasta. Należy do nich przede wszystkim utrudniony dojazd do centrum i wyjazd z niego przez Plac Piastowski, niebezpieczne przejście dla pieszych na ul. Mickiewicza (obok stadionu MKS Chojniczanka), mandaty wystawiane przez straż miejską za przekroczenie czasu na parkingu oraz zbyt duża ilość gołębi na rynku. Wojciech Reszkowski z firmy Isonet podzielił się pomysłem na rozważenie możliwości uzupełniania opłaty parkingowej za pośrednictwem telefonu komórkowego, bez konieczności wracania do parkometru.
Burmistrz zadeklarował, że w ciągu najbliższych tygodni przeanalizuje wszystkie zgłoszone propozycje i zastanowi się nad sposobem ich realizacji.
Na zakończenie spotkania zarówno burmistrz jak i kupcy uzgodnili, że należy zintensyfikować działania promocyjne tych miejsc w Chojnicach, które są znane i chętnie odwiedzane przez mieszkańców innych miast. Są to przede wszystkim starówka i park 1000-lecia. W najbliższym czasie odbędą się także indywidualne spotkania z autorami zgłoszonych inicjatyw, w celu ich uszczegółowienia.
Poniżej znajduje się link do strony, na której można obejrzeć relację ze spotkania. Autorem realizacji jest „Chojnice TV Jerzy Erdman”.
https://www.youtube.com/watch?v=uG8NmISOKvY
Irmina Łysakowska
Fot. Marian Nowak
Fotogaleria: