Na mocy zarządzenia Burmistrza Miasta Chojnice nr 107/2017 z dnia 30 sierpnia br., na terenie miasta funkcjonuje komisja do spraw szacowania strat powstałych w wyniku nawałnicy, jaka przeszła przez teren Pomorza 11 sierpnia br.
W składzie komisji pracują reprezentanci Urzędu Miejskiego w Chojnicach, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Celem pracy komisji jest oszacowanie szkód i strat powstałych w budynkach i lokalach mieszkalnych na terenie Gminy Miejskiej Chojnice. Zakres zadań to również ocena uszkodzeń, szacowanie wysokości odszkodowania. Prace komisji rozpoczynają się 1 września na podstawie zgłoszeń właścicieli budynków (lokali mieszkalnych) oraz oględzin w terenie.
W czwartek 31 sierpnia w ratuszu burmistrz Chojnic spotkał się z reprezentantami rodzin poszkodowanych wskutek sierpniowej nawałnicy. W mieście są 54 rodziny, których w różny sposób dotknęła katastrofalna wichura, 49 rodzin otrzymało już pierwsze finansowe wsparcie. Podczas spotkania była okazja, by przedstawić indywidualne problemy związane ze skutkami nawałnicy. – Zapewniliśmy różnorodną pomoc, nie tylko finansową ale poprzez nasze instytucje również prawną, wsparcie specjalistów – komentuje burmistrz Chojnic Arseniusz Finster. – Za miesiąc spotkamy się z poszkodowanymi ponownie, by sprawdzić, czy komisja dotarła do wszystkich poszkodowanych i jak jest skala potrzeb.