BIURO PORAD PRAWNYCH ZAPRASZA.
Od września na terenie województwa pomorskiego realizowany jest projekt „Rozwój sieci biur porad prawnych i informacji obywatelskiej”, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego. Koordynatorem projektu jest Dorota Szafko z Fundacji Familijny Poznań. Oferta prawnicza skierowana jest do wszystkich mieszkańców powiatu chojnickiego i człuchowskiego, których nie stać na korzystanie z płatnych usług kancelarii prawnych. Jak zapewnia Dorota Szafko nie są wymagane zaświadczenia o wysokości dochodów. Wystarczy oświadczenie, że należy się do grupy osób potrzebujących pomocy w kwestii informacji obywatelskiej lub porady prawnej.
Zakres świadczonych usług jest szeroki, jest to m.in. prawo cywilne, karne, ubezpieczeń społecznych, spółek handlowych czy postępowanie administracyjne. Jedynym wyłączeniem jest to, że nie ustanawia się pełnomocnictwa oraz nie udziela porad prawnych dotyczących własnej działalności gospodarczej.
Biuro podpisało porozumienie o współpracy z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej oraz Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Chojnicach. Swoją działalność rozpoczęło z dniem 1 listopada br., natomiast pierwszy dyżur prawnika, którym jest Tomasz Mrozek-Gliszczyński, odbył się 08.12 i skorzystało z niego 12 klientów. Funkcję kierownika instytucji pełni Ilona Kiedrowska.
Biuro porad prawnych mieści się we Wszechnicy Chojnickiej przy ul. Wysokiej 3 i jest czynne:
Poniedziałek godz. 8-16
Wtorek godz. 12-20
Środa godz. 8-16
Czwartek godz. 12-20
Piątek godz. 8-16
Wszelkie potrzebne informacje można uzyskać pod numerem telefonu 52 524 43 43 lub na stronie internetowej www.familijny.pl, a także za pomocą wiadomości wysłanej na adres [email protected].
LICZENIE OSÓB BEZDOMNYCH.
W piątek 09.12 odbyła się 6 edycja liczenia bezdomnych w województwie pomorskim, o którym powiadomił na konferencji prasowej Stanisław Stolp, kierownik noclegowni dla bezdomnych mężczyzn w Chojnicach, a także koordynator powiatowy liczenia bezdomnych w województwie pomorskim.
Przy pomocy straży pożarnej i policji można było dotrzeć do miejsc trudno dostępnych. Dzięki socjodemograficznemu portretowi zbiorowości osób bezdomnych powstanie obraz, przedstawiający m.in. wiek, wykształcenie, stan zdrowia i obecną sytuację tych ludzi.
Pierwsze badania przeprowadzono w 2001 r. i przebadano 2144 osoby. Liczenie odbywa się co 2 lata.
O WIGILII, JARMARKU I KALENDARZU NA ROK 2012.
Prezes Promocji Regionu Chojnickiego Roman Guzelak poinformował, że 17 grudnia o godz. 17 w Bazylice Mniejszej odbędzie się msza św., podczas której Burmistrz podzieli się z mieszkańcami opłatkiem. Następnie osoby potrzebujące zostaną zaproszone do Ratusza na kolację wigilijną. Pan Roman Guzelak przedstawił również harmonogram Jarmarku Bożonarodzeniowego, który odbył się w dniach 09-11.12.2011r.
W wyniku konkursu organizowanego przez Promocję Regionu Chojnickiego wspólnie z portalem chojnice.com i Aleksandrem Knitterem powstał kalendarz na rok 2012. To zbiór fotografii dotyczących piękna ziemi chojnickiej.
Kalendarz można zakupić w Promocji Regionu Chojnickiego. Stanowi on również element promocji miasta.
Chojnickie kalendarze od kilku lat wiszą w oddziale Narodowego Funduszu Zdrowia w Gdańsku.
KONKURS DLA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH.
Zastępca burmistrza miasta Chojnice Edward Pietrzyk poinformował o ogłoszeniu konkursu grantowego na wsparcie dla stowarzyszeń w roku 2012 w działaniach:
– kultura i sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego – 120 tys. zł
– wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej i sportu – 450 tys. zł
– wypoczynek dzieci i młodzieży – 15 tys. zł
– sfera społeczna – 2,5 tys. zł
– ochrona i promocja zdrowia – 5 tys. zł
– działalność na rzecz integracji europejskiej – 10 tys. zł
– przeciwdziałanie uzależnieniu i patologiom społecznym – 20 tys. zł
– ochrona zwierząt, prowadzenie schroniska dla bezdomnych zwierząt – 197,570 tys. zł
Wnioski można składać do 30 grudnia 2011 r., natomiast do 23 grudnia br., kierownik referatu kultury i sportu przyjmuje wnioski zgłoszeniowe do komisji.
Irmina Łysakowska