§ 56.
 1.Uchwały, o jakich mowa w § 26 ust. 1, a także deklaracje, oświadczenia i apele, o jakich mowa w § 26 ust. 2 są sporządzone w formie odrębnych dokumentów.
 2.Przepis ust. 1 nie dotyczy postanowień proceduralnych.
 § 57.
 1.Inicjatywa uchwałodawcza przysługuje Burmistrzowi, komisjom Rady, przewodniczącym klubów radnych, Przewodniczącemu Rady Miejskiej i grupie co najmniej 5 radnych, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej.
 2.Projekt uchwały powinien określać w szczególności:
 1)tytuł uchwały,
 2)podstawę prawną,
 3)postanowienia merytoryczne,
 4)w miarę potrzeby określenie źródła sfinansowania realizacji uchwały,
 5)określenie organu odpowiedzialnego za wykonanie uchwały,
 6)ustalenie terminu obowiązywania lub wejścia w życie uchwały.
 3.Projekt uchwały powinien być przedłożony Radzie wraz z uzasadnieniem, w którym należy wskazać potrzebę podjęcia uchwały.
 § 58.
 Uchwały Rady powinny być zredagowane w sposób zwięzły, syntetyczny, przy użyciu wyrażeń w ich powszechnym znaczeniu. W projektach uchwał należy unikać posługiwania się wyrażeniami specjalistycznymi, zapożyczonymi z języków obcych i neologizmami.
 § 59.
 Uchwały Rady podpisuje Przewodniczący Rady, o ile ustawy nie stanowią 
 inaczej.
 § 60.
 Uchwały numeruje się uwzględniając numer sesji (cyframi rzymskimi), kolejny numer uchwały (cyframi arabskimi) i rok podjęcia uchwały.
 § 61.
 1.Pracownik Biura Rady ewidencjonuje oryginały uchwał w rejestrze uchwał i przechowuje wraz z protokołami z sesji Rady.
 2.Odpisy uchwał przekazuje się właściwym jednostkom do realizacji i do wiadomości zależnie od ich treści. 	          	    	                 













