§ 56.
1.Uchwały, o jakich mowa w § 26 ust. 1, a także deklaracje, oświadczenia i apele, o jakich mowa w § 26 ust. 2 są sporządzone w formie odrębnych dokumentów.
2.Przepis ust. 1 nie dotyczy postanowień proceduralnych.
§ 57.
1.Inicjatywa uchwałodawcza przysługuje Burmistrzowi, komisjom Rady, przewodniczącym klubów radnych, Przewodniczącemu Rady Miejskiej i grupie co najmniej 5 radnych, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej.
2.Projekt uchwały powinien określać w szczególności:
1)tytuł uchwały,
2)podstawę prawną,
3)postanowienia merytoryczne,
4)w miarę potrzeby określenie źródła sfinansowania realizacji uchwały,
5)określenie organu odpowiedzialnego za wykonanie uchwały,
6)ustalenie terminu obowiązywania lub wejścia w życie uchwały.
3.Projekt uchwały powinien być przedłożony Radzie wraz z uzasadnieniem, w którym należy wskazać potrzebę podjęcia uchwały.
§ 58.
Uchwały Rady powinny być zredagowane w sposób zwięzły, syntetyczny, przy użyciu wyrażeń w ich powszechnym znaczeniu. W projektach uchwał należy unikać posługiwania się wyrażeniami specjalistycznymi, zapożyczonymi z języków obcych i neologizmami.
§ 59.
Uchwały Rady podpisuje Przewodniczący Rady, o ile ustawy nie stanowią
inaczej.
§ 60.
Uchwały numeruje się uwzględniając numer sesji (cyframi rzymskimi), kolejny numer uchwały (cyframi arabskimi) i rok podjęcia uchwały.
§ 61.
1.Pracownik Biura Rady ewidencjonuje oryginały uchwał w rejestrze uchwał i przechowuje wraz z protokołami z sesji Rady.
2.Odpisy uchwał przekazuje się właściwym jednostkom do realizacji i do wiadomości zależnie od ich treści.