§ 126.
Pracownikami samorządowymi są pracownicy zatrudnieni w:
1)Urzędzie,
2)Jednostkach pomocniczych i innych określonych ustawami jednostkach organizacyjnych Miasta.
§ 127.
Pracownikiem samorządowym zatrudnionym na podstawie wyboru jest Burmistrz.
§ 128.
1.W Urzędzie na podstawie powołania zatrudnia się pracowników na następujących stanowiskach:
Zastępca Burmistrza,
Sekretarz Miasta,
Skarbnik Miasta.
2.Na postawie mianowania mogą być zatrudnieni:
Dyrektorzy wydziałów Urzędu,
Kierownicy jednostek organizacyjnych Miasta (Straży Miejskiej, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej)
3.Pozostali pracownicy Urzędu i jednostek organizacyjnych Miasta zatrudnieni są na podstawie umowy o pracę.
§ 129.
Czynności z zakresu prawa pracy z Burmistrzem dokonuje w formie uchwały Rada Miejska lub w zakresie przez nią ustalonym w odrębnej uchwale Przewodniczący Rady Miejskiej .
§ 130.
Czynności z zakresu prawa pracy z Zastępcą Burmistrza Miasta i pozostałymi pracownikami zatrudnionymi w Urzędzie oraz kierownikami samorządowych jednostek organizacyjnych dokonuje Burmistrz.
§ 131.
Mianowani pracownicy samorządowi podlegają okresowym ocenom kwalifikacyjnym. Zasady dokonywania ocen kwalifikacyjnych stanowią załącznik do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta .