W ubiegłym tygodniu (08.01) w Urzędzie Miejskim w Chojnicach odbyło się spotkanie konsultacyjne dotyczące projektu „Utworzenie transportowego węzła integrującego wraz ze ścieżkami pieszo-rowerowymi w Chojnicach”. W spotkaniu uczestniczyli: Remigiusz Paszkiewicz Prezes Zarządu PKP PLK, Józefa Majerczak Członek Zarządu PKP PLK, Dyrektor Utrzymania Infrastruktury oraz Stanisław Lamczyk Poseł na Sejm RP, Członek Komisji Infrastruktury – współorganizator konsultacji. Spotkanie składało się z dwóch części: prezentacji koncepcji modernizacji dworca oraz dyskusji. Zanim jednak rozpoczęto posiedzenie, goście odwiedzili dworzec PKP, aby sprawdzić jego obecny stan techniczny.
Na początek spotkania w ratuszu, architekt Zdzisław Kufel przedstawił koncepcje modernizacji dworca. Wśród pięciu z nich, to właśnie piąta odpowiadała samorządowcom najbardziej. Jej założeniem jest przeniesienie do rejonu ul. Nad Dworcem głównych funkcji komunikacyjnych dworca, m.in. dworca autobusowego wraz ze stanowiskiem na autobus miejski. Koncepcja ta przewiduje również postój taksówek, miejsca parkingowe oraz miejsca dla rowerów miejskich wraz z garażami dla nich. Istniejący tunel zostałby przedłużony o jeszcze jeden peron. Powstałaby także wiata, stanowiąca zadaszenie przy stoiskach autobusowych.
W drugiej części spotkania głos zabrał Prezes Remigiusz Paszkiewicz deklarując, przygotowanie kosztorysu dla każdej z koncepcji, tak, aby wiadomo było o jakich kosztach mówimy. Następnie Dyrektor Józefa Majerczak opowiedziała o stanie technicznym linii kolejowej nr 211 łączącej Chojnice z Kościerzyną. Trasa ta zbudowana została na podkładach betonowych. W związku z ich złym stanem technicznym, będzie potrzebna wymiana ich na odcinku kilkudziesięciu kilometrów oraz całkowita wymiana nawierzchni na odcinku 6 km. – Jest tam tor stykowy tak zwany, czyli składający się z odcinków, gdzie są skręcane szyny, więc zechcemy to uciąglić, można powiedzieć takim żargonem, czyli zrobić z tego tor bezstykowy, który jest łatwiejszy w utrzymaniu i też komfort podróżowania jest lepszy – mówiła Józefa Majerczak. W związku z tym, że linia ta nie jest obciążona zbyt dużym ruchem, do jej remontu zamierza się wykorzystać materiały odzyskane z innych modernizacji, będące w dobrym stanie i pozwalające na jazdę pociągów z prędkością 120 km/h.
Na zakończenie konsultacji Burmistrz Miasta Chojnice Arseniusz Finster podziękował gościom za wizytę, a także podkreślił, że jest to najlepszy moment na modernizację dworca, ponieważ miasto ma zapewnione środki w ramach Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.
Zachęcamy do obejrzenia relacji video ze spotkania (tutaj) orez prezentacji koncepcji modernizacji dworca autorstwa Zdzisława Kufla (tutaj).
Relacja video Chojnice TV Jerzy Erdman
Fotogaleria: