Projekt pt: "Przebudowa głównej arterii komunikacyjnej Miasta Chojnice stanowiącej fragment międzynarodowego układu komunikacyjnego Berlin – Kaliningrad”, realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 – 2013 współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego"
Nr projektu: WND-RPPM.04.01.00-00-010/08
Nr umowy: UDA-RPPM.04.01.00-00-010/08-00
Inwestor: Gmina Miejska Chojnice
Na ostatniej konferencji prasowej, dnia 29 października br. przedstawiono sprawozdanie z przebudowy głównej arterii komunikacyjnej Miasta Chojnice, czyli tzw. drogi nr 22. Poniżej przedstawiamy jego treść.
Chojnice, 29.10.2010 r.
INFORMACJE OGÓLNE
Realizacja projektu pt. ,,Przebudowa głównej arterii komunikacyjnej Miasta Chojnice stanowiącej fragment międzynarodowego układu komunikacyjnego Berlin-Kaliningrad” rozpoczęła się w lipcu 2009 r. i zakończyła w dniu 10.09.2010 r. (odbiór końcowy inwestycji).
Objęła przebudowę trzech odcinków drogi wraz z infrastrukturą towarzyszącą:
– W ramach etapu I – przebudowę ul. Sukienników wraz z budową zjazdu z ul. Sukienników w ul. Parkową,
– W ramach etapu II – budowę Parkingu na terenie Parku 1000-lecia,
– W ramach etapu III – przebudowę ul. Gdańskiej.
Realizację projektu poprzedziły procedury przetargowe, które zrealizowano od kwietnia do lipca 2009 r. Skutkowały one wyłonieniem podmiotów zaangażowanych w realizację inwestycji i nadzór nad robotami budowlanymi.
Ostatecznie umowy na realizację inwestycji podpisano z:
– Firmą BETPOL Spółka Akcyjna z Bydgoszczy – Wykonawcą Robót Budowlanych na kwotę 12.548.198,80 zł. brutto,
– Konsorcjum Firm: Przedsiębiorstwem Obsługi Inwestycyjnej Sp. zo.o. z Bydgoszczy, Przedsiębiorstwem Usług Inwestycyjnych EKO-INVEST S.A. ze Szczecina i Rejonowym Zarządem Inwestycji Człuchów Sp. zo.o. z Człuchowa – pełniącymi funkcję Inspektora Nadzoru Inwestorskiego na kwotę 135.542,00 zł. brutto,
– Firmą TEBODIN SAP-PROJEKT Sp. zo.o. – pełniącym funkcję Nadzoru autorskiego na kwotę 111.227,40 zł. brutto,
– Firmą STANDRUK z Chojnic – wykonawcą Promocji Projektu na kwotę 56.486,00 zł. brutto.
INFORMACJA FINANSOWA DOTYCZĄCA REALIZACJI PROJEKTU
(ZWIĄZANA Z ROZLICZENIEM PROJEKTU Z BUDŻETU UNII EUROPEJSKIEJ)
Zgodnie ze zrealizowanym rozliczeniem finansowym projektu koszty inwestycji ukształtowały się następująco:
Koszt całkowity inwestycji – 14.141.022,32 zł.
Koszty kwalifikowalne projektu – 13.290.647,78 zł.
Koszty niekwalifikowalne projektu – 850.374,54 zł.
Współfinansowanie projektu z budżetu Unii Europejskiej – 9.940.040,62 zł.
Beneficjent na bieżąco przedkłada wnioski o płatność na podstawie zrealizowanych faktur dla wydatków kwalifikowalnych, oczekując refundacji poniesionych nakładów z budżetu Unii Europejskiej.
Na dzień 29.10.2010 r. Gmina Miejska Chojnice złożyła do Urzędu Marszałkowskiego Woj. Pomorskiego siedem wniosków o płatność. Wszystkie zostały zaakceptowane pozytywnie.
Łączna kwota zrefundowanych środków z budżetu Unii Europejskiej na konto Gminy Miejskiej Chojnice na dzień 29.10.2010 r. wynosi 7.062.335,55 zł. Do refundacji pozostaje jeszcze 2.877.705,07 zł.
Końcowe efekty inwestycji:
1. Przebudowana: droga gminna o dł. 1,36 km; chodniki o dł.1,91 km; 12 skrzyżowań; 5 zatok autobusowych,
2. Wybudowane: ścieżki rowerowe o dł. 1,61 km; 3 nowe komplety sygnalizacji świetlnej; parking na 170 miejsc postojowych w tym 3 miejsca dla osób niepełnosprawnych;
3. Zamontowanych 6 nowych punktów monitoringu wizyjnego.
INFORMACJA MERYTORYCZNA Z REALIZACJI ROBÓT BUDOWLANYCH
W OKRESIE OD LIPCA DO WRZEŚNIA 2010 R.
(Materiał opracowany przez P.H.U. Zakład Poligraficzny STANDRUK – Wykonawcę Promocji Projektu)
W okresie od lipca do września 2010 roku trwał ostatni etap modernizacji byłej drogi krajowej nr 22. W lipcu prace były skoncentrowane na obszarze Placu Świętego Jerzego. W części przeznaczonej na miejsca parkingowe wymieniono nawierzchnię z asfaltu na kostkę betonową. Wymianie uległa też nawierzchnia chodników. Zmieniono usytuowanie wiaty autobusowej i kiosku prasowego. Ważnym elementem była zmiana organizacji ruchu.
Na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego i Angowickiej wybudowano wysepkę oddzielającą pasy ruchu. Po wykonaniu wszystkich zmian w tej części miasta, ułożono nowe warstwy asfaltu wraz z wymianą krawężników.
W lipcu 2010 r. uzupełniano elementy pasa drogowego na odcinkach ulicy Gdańskiej i Sukienników – wysepki oddzielające pasy ruchu wypełniono kostką granitową. Na odcinku ulicy Gdańskiej od skrzyżowania z ulicą Kościerską do ulicy Drzymały przełożono nawierzchnię chodnika w miejscach, w których były usuwane kolizje infrastruktury podziemnej.
30 lipca 2010 firma Betpol zgłosiła gotowość inwestycji do odbioru technicznego. Pierwsze posiedzenie komisji odbiorowej odbyło się 18 sierpnia wraz z wizją lokalną na całym obszarze realizowanej inwestycji. W związku z zaobserwowanymi usterkami, ustalono termin ponownego posiedzenia komisji na 10 września 2010. W tym czasie wykonawca usunął wszystkie usterki.
Komisja odbiorowa zakończyła swoją pracę 10 września, stwierdzając po ponownej wizji lokalnej stan inwestycji – bez usterek.