W czwartek 28 września w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej doszło do podpisania umowy w sprawie świadczenia usług teleopieki.
Głównym celem teleopieki domowej jest zwiększenie poczucia bezpieczeństwa mieszkańców. System ten pozwala na wezwanie pomocy w każdych okolicznościach, niezależnie od tego, czy jest to pomoc medyczna, zagrożone jest bezpieczeństwo, czy też po prostu potrzebne jest wsparcie.
System jest oparty o kilka składników. Pierwszy to telefon stacjonarny lub komórkowy wyposażony w przycisk SOS. W celu wezwania pomocy wystarczy go nacisnąć i uzyskać połączenie z drugim i newralgicznym elementem systemu, Telecentrum Opieki. Działa ono całodobowo. Dzięki zgromadzonym wcześniej informacjom, osoba wzywająca pomocy jest od razu identyfikowana – nie musi podawać swojego nazwiska ani adresu zamieszkania. Operator w momencie odbioru sygnału alarmowego widzi wszystkie niezbędne informacje o osobie potrzebującej pomocy – dane kontaktowe jej oraz rodziny czy też opiekunów, stan zdrowia, adres. – Osoba, która zgłosiła się do systemu teleopieka jest zaopatrywana w specjalną opaskę lub wisiorek z alarmowym przyciskiem – wyjaśnia Beata Podemska z chojnickiego MOPS. – To urządzenie jest bezprzewodowo sprzężone z telefonem. Warto dodać, że system działa w sposób stacjonarny, tzn. urządzenie, które beneficjent teleopieki posiada przy sobie (opaska lub wisiorek z alarmowym przyciskiem) musi znajdować się w zasięgu specjalnie skonfigurowanego telefonu znajdującego się w zestawie.