W dniu 19 maja br. został rozstrzygnięty konkurs organizowany przez Dwutygodnik Handel. Celem konkursu było wyłonienie najlepszych produktów żywnościowych znajdujących się na polskim rynku. Zwycięzcy poszczególnych kategorii zaprezentują swoje wyroby na Targach Salon International de l’Alimentation (SIAL) – Międzynarodowa Wystawa Żywności, które odbędą się na podparyskich terenach targowych w dniach 17.-21. X 2004. Wielki powód do dumy ma chojnicka firma SEKO, która została laureatem konkursu w kategorii „Ryby i owoce morza”. Za produkty filety śledziowe ze śliwką i wiśniami firma otrzymała tytuł „HIT HANDLU 2004”, który będzie mogła wykorzystywać przez okres 1 roku na etykietach swoich wyrobów.
Tragi SIAL organizowane są co dwa lata. Podzielone są na kilkanaście obszarów, odpowiadających określonej grupie produktów (np. słodycze, mięso, drób, dodatki i przyprawy, wędliny, owoce i warzywa itd.). Jednym z wydarzeń Targów jest uroczystość wręczenia nagród SIAL d’OR, przyznawanych przez wielonarodowe jury reprezentujące 28 krajów. Każdy z jurorów zgłasza po jednym produkcie ze swojego kraju w ośmiu obowiązkowych kategoriach: Mięso, drób, wędliny; Produkty nabiałowe, lody, jaja; Ryby i owoce morza; Słodycze, ciasta, pieczywo; Owoce i warzywa; Produkty suche; Napoje bezalkoholowe; Napoje alkoholowe i czterech dobrowolnych kategoriach. Prezentowane produkty premiowane są punktacją za sukces handlowy odniesiony na rynku, innowacyjność i dopasowanie do potrzeb rynku. W ciągu dwóch dni ocenie poddanych zostanie od 224 do 336 produktów z całego świata. Polskę reprezentować będzie m.in. chojnicka firma SEKO w kategorii „Ryby i owoce morza”. W dniu 18. października 2004. zostanie wyłoniony laureat nagrody głównej, spośród 12 zwycięzców poszczególnych kategorii.