Informacje o postępowaniu
Rodzaj:
Termin otwarcia ofert:
Treść ogłoszenia
Chojnice: Renowacja Pomnika Przyrody-Źródła Świętego Maksymiliana w Chojnicach
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski, ul. Stary Rynek 1, 89-600 Chojnice, woj. pomorskie, tel. 052 3971800, faks 052 3972194.
• Adres strony internetowej zamawiającego: www.miasto.chojnice.com.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Renowacja Pomnika Przyrody-Źródła Świętego Maksymiliana w Chojnicach.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa zdroju, nawierzchni placu wokół zdroju oraz drogi dojścia do placu wraz z małą architekturą w Lasku Miejskim w Chojnicach. Przewiduje się zmianę ilości akwenów, rodzaju nawierzchni wokół oraz ustawienie 2 altanek drewnianych na planie ośmiokąta. Zbiornik z wodą przy ujęciu wody zostanie obniżony i połączony ze zbiornikiem niższym za pomocą kamiennej niecki w formie kanału granitowego na dnie niecki przy ujęciu 60x40x400 cm- bloki granitowe z granitu szarego płomieniowanego, kanał o przekroju 40×20 cm pozostała część niecki wyłożona otoczakami. Mur z ujęciem wody sporządzić według rysunku aksonometrii. Wykonać ławę fundamentową szerokości 40 cm i długości 3 m na głębokości 1 m poniżej poziomu ziemi. Ponad terenem wymurować mur kamienny zwieńczony płytą granitową szarą płomieniowaną 25x40x300 cm. Przy ujęciu wody zamontować płytę granitowa szarą płomieniową 60x90x10cm z ozdobnym kutym lub odlewanym żeliwnym zwieńczeniem. Po bokach niecki umieścić schody z drewnianych bali 45x40x400 cm stanowiące również ławkę. Wokół niecki wodnej zbudować ogrodzenie z drewnianych, zabezpieczonych impregnatem, okrągłych bali wg aksonometrii. Teren bezpośrednio przy zdroju w odległości 1 m wyłożyć otoczakami. Pozostały teren wyłożyć drobnym kamieniem do średnicy 32 mm. Ponadto przewidzieć zakup i montaż 2 altan ogrodowych po obu stronach zdroju. Architektura gotowych altan wg załącznika. Nawierzchnię od drogi brukowej do placu ze zdrojem długości 150 m i szerokości 1,5 m wyłożyć drobnym kamieniem o średnicy do 32 mm. Ścieżkę zwieńczyć krawężnikiem granitowym 12×20 cm na podsypce piaskowo-betonowej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w przedmiarach robót (przedmiar robót jest informacją pomocniczą), szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz w dokumentacji projektowej i wykonawczej. Wykonawca winien zapoznać się z terenem planowanej inwestycji i wnieść ewentualne uwagi na etapie i w terminie ogłoszonego przetargu Dla wykonania prawidłowej wyceny należy bezwzględnie przeprowadzić wizję w terenie. Zamawiający wyjaśnia, iż podstawą sporządzenia uproszczonego kosztorysu ofertowego jest projekt budowlany i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. Natomiast przedmiar robót, który stanowi opracowanie wtórne w stosunku do wyżej wymienionej dokumentacji i obrazuje on skalę zamierzenia budowlanego i ułatwia Wykonawcom oszacowanie kosztów realizacji inwestycji. Dlatego nie przypisuje się przedmiarowi decydującego znaczenia z punktu widzenia sposobu obliczenia ceny ofertowej. Przed przystąpieniem do zamówienia należy dokonać wizji w celu uwzględnienia wszystkich nakładów pracy. Zapis ten należy odnieść również do art.632 § 1 kc. Jeżeli strony umówiły się o wynagrodzenie ryczałtowe, przyjmujący zamówienie nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac. Wybrany Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć w terminie 3 dni przez podpisaniem umowy uproszczony kosztorys ofertowy sporządzony według kalkulacji z podaniem składników cenotwórczych . Wykonawca jest zobowiązany urządzić plac budowy we własnym zakresie i na własny koszt. Zamawiający dopuszcza użycie innych równoważnych materiałów, technologii i urządzeń niż wskazane w dokumentacji projektowej ( jeżeli ich opisanie w dokumentacji nastąpiło poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia) lecz muszą one spełniać wszystkie normy oraz być o parametrach nie gorszych od wskazanych w dokumentacji projektowej, za zgodą projektanta i pod warunkiem złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia w celu aprobaty Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć inspektorowi nadzoru odpowiednie atesty, certyfikaty, gwarancje, aprobaty techniczne dotyczące zastosowanych materiałów i urządzeń, przed ich zastosowaniem. Zamawiający wyjaśnia, że zgodnie z obowiązującymi przepisami za roboty dodatkowe uznaje się wyłącznie te roboty, które nie zostały ujęte w dokumentacji projektowej, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a są niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.45.30.00-7.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 60.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
• Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wadium wniesienia zabezpieczenia wadium w wysokości 2.000 zł. słownie : dwa tysiące zł 00/100 1. Wadium należy wnieść w terminie do 18.09.2009r. do godz. 10:00 2. Wadim wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego Urząd Miejski w Chojnicach Nr 35 8146 0003 0000 0304 2000 0040 3. Wadium może być wnoszone również w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych i gwarancjach ubezpieczeniowych oraz poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 09.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości – dokument wadium należy dołączyć do oferty 4 Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony 5 Wykonawca, którego oferta została wybrana traci wadium na rzecz Zamawiającego w przypadku gdy: a) Odmówi podpisania umowy, na warunkach określonych w ofercie b) Zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy Ponadto Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 6. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ustawy PZP.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
• Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy którzy: 1. Spełniają warunki ustawy art.22 ust 1 oraz oie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenia zamówienia na podstawie art. 24 ust.1 i 2 2. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień 3. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują uprawnieniami budowlanymi potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; 4. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia 5. Posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. 6. Wykonawca musi dysponować osobą/mi zdolną/mi do wykonania przedmiotowego zamówienia posiadającą/mi uprawnienia: Kierownik budowy – uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (aktualne zaświadczenie z Izby Inżynierów Budowlanych) 7. Udzieli minimum 60 miesięcy gwarancji. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń metodą spełnia / nie spełnia
• Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wszystkie dokumenty należy złożyć w języku polskim. 2. Każdy z wykonawców ma obowiązek złożyć następujące dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz oferty cenowej zgodnie z załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ, wraz z oświadczeniem o okresie gwarancji. W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument 2) Oświadczenie o spełnianiu warunków w art. 22 ustawy oraz o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Prawo Zamówień Publicznych według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ 3) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert W przypadku składania oferty wspólnej ww. zaświadczenie lub odpis składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. 4) Wykaz osób (Załącznik nr 6) które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia oraz dokumenty potwierdzające wymagane uprawnienia wraz z aktualnym zaświadczeniem o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa. 5) Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. 6) Pełnomocnictwo o którym mowa w Rozdziale X pkt 1 siwz Tylko w przypadku składania oferty wspólnej 3. Wyżej wymienione dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, składa dokumenty zgodnie z § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane ( Dz.U. Nr 87 poz. 605 ze zm.) 5. Nie spełnienie warunków, o których mowa w Rozdziale IV bądź nie dołączenie do oferty dokumentów i oświadczeń potwierdzających ich spełnienie spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.miasto.chojnice.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski Chojnice ul. Stary Rynek 1, 89-600 Chojnice.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.09.2009 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski Chojnice ul. Stary Rynek 1, 89-600 Chojnice Biuro Podawcze pok. 306.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
Pliki do pobrania
Informacje powiązane: