Przewodniczący samorządów osiedlowych wraz z burmistrzem podsumowali proces dotychczasowej realizacji budżetów osiedlowo – obywatelskich. Spotkanie odbyło się we wtorek 3 października.
Zgodnie z wnioskami z ostatniego spotkania Rady Samorządów Osiedlowych, przewodniczący osiedli otrzymali do dyspozycji zapis z konferencji prasowej z udziałem firmy Apis, dane dotyczące stanu budżetów poszczególnych osiedli po realizacji inwestycji oraz koszt realizacji tych przedsięwzięć.
Oceny procesu budowy placów zabaw i innych miejsc rekreacyjnych, sfinansowanych z w/w budżetów, szefowie samorządów oceniają rozmaicie.
Jerzy Świerczewski, przewodniczący SMO nr 8 im. Michała Drzymały pozytywnie ocenił efekty: – nie sądziłem, że mamy na osiedlu aż tyle dzieci! Teraz wszystkie korzystają z placów zabaw. Zyskaliśmy też wiele nowych ławek, których wcześniej brakowało. Bogdan Tyloch, przewodniczący osiedla 700-lecia odniósł się do realizacji budżetów z pewną rezerwą: w innych miastach samorządy osiedli decydowały o budowie chodników, remoncie ulic itp. A my skupiliśmy się na placach zabaw.
Mariusz Brunka, radny i przewodniczący śródmiejskiego samorządu pojednawczo stwierdzał: nikt nie jest przeciwko celom inwestycyjnym. Ale trudno nie zgodzić się z tym, ze wystąpiły pewne błędy proceduralne oraz w fazie realizacji i odbioru. Najwięcej zastrzeżeń zgłosiła p. Kornelia Żywicka z Osiedla Bursztynowego.
Burmistrz Arseniusz Finster odniósł się do opinii samorządowców. Nie można twierdzić, że projekt się nie udał, bo nie udało się na Modraku. Potknięcia są też naszym udziałem oraz firmy Apis. Ale potrafiliśmy wszędzie poza Modrakiem te problemy rozwiązać. Jestem zwolennikiem wszelkich działań kontrolnych, ze strony komisji rewizyjnej, kontroli wewnętrznej czy nawet prokuratury.
Rozliczenie budżetu obywatelskiego na dzień 20.09.2017
Samorząd | Budżet 2015-207 | Wydatki 2016 r. | Wydatki 2017 r. | Zawarte umowy | Środki do wykorzystania |
1 | 197 478,00 | – | – | 197 478,00 | |
2 | 155 574,00 | 1 090,60 | 232 126,46 | – 77 643,06 | |
3 | 146 461,50 | 1 791,70 | 142 273,34 | 2 396,46 | |
4 | 248 440,50 | 943,00 | 106 788,02 | 144 489,66 | – 3 780,18 |
5 | 240 435,00 | 1 909,60 | 323 828,72 | – 84 484,32 | |
6 | 87 075,00 | 1791,70 | 60 165,14 | 25 118,16 | |
7 | 91 260,00 | 4 042,60 | 46 326,96 | 40890,44 | |
8 | 165 226,50 | 1 090,60 | 110 252,76 | 53 883,14 | |
9 | 104 085,00 | 5 406,74 | 6 540,11 | 20 910,00 | 71 228,15 |
10 | 180 657,00 | 1 090,60 | 187 486,56 | -7 920,16 | |
RAZEM | 1 616 692,50 | 18 338,14 | 1 215 788,07 | 165 399,66 | 217 166,63 |
Łącznie suma środków do wykorzystania w 2017 r. na wszystkie samorządy wynosi 217.166,63 zł.