Informacje o postępowaniu
Rodzaj:
Termin otwarcia ofert:
Treść ogłoszenia
Chojnice: Renowacja witraży w Sali Obrad Ratusza wraz z wymianą stolarki okiennej
Numer ogłoszenia: 382966 – 2009; data zamieszczenia: 03.11.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski , ul. Stary Rynek 1, 89-600 Chojnice, woj. pomorskie, tel. 052 3971800, faks 052 3972194.
• Adres strony internetowej zamawiającego: www.miastochojnice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Renowacja witraży w Sali Obrad Ratusza wraz z wymianą stolarki okiennej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówieniem objęte są roboty renowacyjne budowlane polegające na renowacji i konserwacji witraży wraz z rekonstrukcją ram i ościeży okiennych i drzwiowych drzwi balkonowe w Sali Obrad Ratusza. 2. Zakres prac. 2.1. Demontaż. 2.1.1. Demontaż witraży: – inwentaryzacja wykonanie kalek i zdjęć i oznaczenie numeryczne pól witrażowych, – odkucie zaprawy wapiennej i cementowej oraz kitu miniowego, zdemontowanie wiatrownic, – demontaż poszczególnych kwater, 2.1.2. Demontaż stolarki okienno – drzwiowej: – inwentaryzacja fotograficzna stolarki, – demontaż stolarki etapami. 2.2. Wykonanie nowych okien i drzwi balkonowych. W ramach prac renowacyjnych należy wykonać nową stolarkę okienno – drzwiową z litego drewna dębowego. Z uwagi na to, iż oryginalna stolarka posiada ozdobne ramy, profile i wartościową konstrukcję, należy ją odtworzyć z powtórzeniem istniejących form, wymiarów i kolorystyki. 2.3. Konserwacja witraży: – oczyszczenie mechaniczne powierzchni witraży np. wodą z dodatkami mydła niejonowego oraz benzyny ekstrakcyjnej, – usunięcie zużytych chwytek, – rozołowienie skorodowanych, popękanych profili ołowianych, – wykonanie nowych fragmentów witraży, które zostały nieprawidłowo odrestaurowane w poprzednich naprawach, – malowanie i utrwalenie farby w temperaturze 650 C, – wymiana uszkodzonych elementów szklanych, – oprawa w nowe profile ołowiane, – obustronne przekitowanie pól witrażowych kitem z pokostu lnianego, kredy szarej i wody, – dolutowanie nowych chwytek od strony wewnętrznej, – montaż kwater w nowe ujęcia. 2.4. Montaż. W celu zabezpieczenia termicznego wnętrza budynku, montaż nowej stolarki okiennej powinien nastąpić bezpośrednio po demontażu starej. Nowe okna powinny być wstawiane z osadzonymi szybami zewnętrznymi. Zgodnie ze schematem montażu, stanowiącym załącznik nr 7 do niniejszej specyfikacji, witraże, w celu ochrony pól witrażowych przed ingerencją czynników atmosferycznych zanieczyszczone powietrze lub woda, mają zostać umieszczone pomiędzy zestawem szyb. Montaż szyb wewnętrznych i witraży nastąpi po ich renowacji. Sugeruje się, aby prace renowacyjne wykonywać etapami po jednym oknie. 2.5. Powykonawcza dokumentacja konserwatorska winna obejmować: – opis – sprawozdanie z prowadzonych prac, – materiał fotograficzny ilustrujący poszczególne etapy prac. 3. Informacje dodatkowe. 3.1. Łączna powierzchnia witraży 27 szt. ca. 20 m2. Uwaga: podane wymiary są orientacyjne, należy je sprawdzić w naturze. 3.2. Ze względu na brak szczegółowej dokumentacji, Wykonawca jest zobowiązany do dokonania wizji lokalnej w Sali Obrad w Ratuszu, celem dokonania rzetelnej wyceny w tym ujęcia robót, które nie zostały, zdaniem Wykonawcy, w ww programie ujęte, a które uważa za konieczne do wykonania. Jednocześnie Zamawiający wyjaśnia, iż wizja lokalna wraz ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót stanowią podstawę do sporządzenia kosztorysu ofertowego, który winien zawierać wycenę; 1. Inwentaryzacji przedwykonawczej witraży 2. Renowacji witraży 3. Inwentaryzacji powykonawczej 4. Demontażu i montażu stolarki okiennej 5. Demontażu i montażu witraży 6. Wykonania – odtworzenia stolarki okiennej 7. Koszty towarzyszące W przypadku nie dokonania przez Wykonawcę wizji lokalnej, jakiekolwiek skutki finansowe wynikłe z niedoszacowania ponosi On sam. Zapis ten należy odnieść również do art.632 § 1 kc. Jeżeli strony umówiły się o wynagrodzenie ryczałtowe, przyjmujący zamówienie nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac. 3.3. Oferta oraz uproszczony kosztorys ofertowy muszą uwzględniać wszystkie koszty związane z prawidłową realizacją zamówienia. 3.4. Przy pracach budowlanych należy uwzględnić pracę Urzędu Miejskiego mieszczącego się w Ratuszu, a więc nie można pozostawić otworów okiennych niezabezpieczonych w sposób trwały na czas renowacji witraży. Demontaż starej i montaż nowej stolarki okiennej z osadzoną szybą zewnętrzną powinien nastąpić w tym samym dniu. 3.5. W załączeniu przedstawiamy schemat montażu witraży załącznik nr 6 do SIWZ oraz zdjęcia stanu istniejącego załącznik nr 7 do SIWZ. 3.6. Roboty budowlane należy wykonać z zachowaniem szczególnej staranności, zgodnie ze sztuką budowlaną, technologią, Polskimi Normami Budowlanymi oraz z zaleceniami nadzoru inwestorskiego, konserwatorskiego i Zamawiającego. 3.7. Wykonawca urządzi zaplecze budowy we własnym zakresie. Włączenia i wyłączenia urządzeń, niezbędne do realizacji remontu i budowy Wykonawca uzyska we własnym zakresie i również poniesie koszty z tym związane, jak również koszty zużycia mediów. 3.8. Wszystkie materiały i urządzenia użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać aktualne gwarancje, świadectwa, aprobaty lub certyfikaty dopuszczające do stosowania w budownictwie. 3.9. Podczas realizacji robót wymagane jest przestrzeganie przez Wykonawcę przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zabezpieczenie przed dostępem osób postronnych terenu budowy i przechowywanych tam materiałów budowlanych. 3.10. Wykonawca jest zobowiązany przygotować na dzień odbioru robót dokumentację powykonawczą budowlaną i konserwatorską, załączyć aprobaty, certyfikaty, gwarancje, ekspertyzy itp. oraz inne dokumenty wymagane przez Prawo budowlane. 3.11. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na wykonane roboty w wymiarze 3 lat, licząc od dnia pozytywnego ich odbioru. 3.12. Zarówno witraże jak i stolarka okienne i drzwiowa posiadają status zabytków. 3.13. Zgodnie z uzgodnieniem Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków pozwolenie na prowadzenie prac konserwatorskich otrzyma Wykonawca po podpisaniu programu i dostarczeniu kopii pisma potwierdzającego posiadane kwalifikacje do wykonania przedmiotu zamówienia..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.31.00-8.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.08.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
• Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca ubiegający się o zamówienie publiczne zobowiązany jest spełnić następujące warunki: 1. Wykonawca musi posiadać uprawnienia do wykonywania działalności stanowiącej przedmiot zamówienia. 2. Wykonawca musi posiadać kwalifikacje lub dysponować co najmniej 1 osobą posiadającą kwalifikacje, niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia określone w rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. Nr 150, poz. 1579), tj.: m.in.§7 1. Prace konserwatorskie, prace restauratorskie lub badania konserwatorskie mogą prowadzić osoby, które posiadają tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub wyższych studiów w specjalności w zakresie konserwacji zabytków oraz odbyły po ukończeniu tych studiów co najmniej 12-miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji i badania zabytków. 2. W dziedzinach nieobjętych programem wyższych studiów, o których mowa w ust. 1, prace konserwatorskie, prace restauratorskie i badania konserwatorskie mogą prowadzić osoby, które posiadają przynajmniej średnie wykształcenie w danej dziedzinie oraz odbyły co najmniej 5-letnią praktykę zawodową w zakresie konserwacji i badania zabytków. 3. Wykonawca musi posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie, tj. w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał w sposób należyty co najmniej 1 pracę konserwatorską odpowiadającą swoim rodzajem i wartością stanowiącym przedmiot zamówienia tj. wykonał co najmniej 1 pracę w zakresie konserwacji – renowacji witrazy o wartości co najmniej 50.000,00 zł. 4. Wykonawca musi znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia oraz posiadać aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. 5. Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych; 6. Wykonawca udzieli gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia na okres minimum 36 miesięcy. Niespełnienie choćby jednego z powyższych warunków udziału w postępowaniu będzie skutkować wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. Ofertę Wykonawcy wykluczonego z postępowania uznaje się za odrzuconą. Zamawiający oceni spełnianie w. w. warunków udziału w postępowaniu na podstawie analizy dokumentów i oświadczeń przedłożonych przez Wykonawców..
• Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca winien złożyć następujące dokumenty i oświadczenia: 1. Wykonawca winien złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z treścią art. 22 ust. 1 i 2 ustawy, oraz że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy. – załącznik nr 3. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, w. w. dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę. 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, w.w. dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę. Uwaga: Za aktualny odpis lub zaświadczenie należy rozumieć dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu do składania ofert lub potwierdzony przez organ wydający, stosowną pieczątką lub zaświadczeniem, w terminie jak powyżej (z treści pieczęci lub zaświadczenia winno wynikać potwierdzenie zgodności przedłożonego dokumentu ze stanem faktycznym). 3. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający żąda przedłożenia w ofercie: a. Wykazu osób (załącznik nr 5), które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności wraz z dokumentami stwierdzającymi, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia. Zamawiający dopuszcza posiadanie równoważnych uprawnień wynikających z systemów prawnych obowiązujących w państwach Unii Europejskiej. b. Wykazu wykonanych prac konserwatorskich w okresie ostatnich 5 lat (konserwacja – renowacja witraży), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością pracom konserwatorskim stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że prace te zostały wykonane należycie – załącznik nr 4 do SIWZ. c. W celu potwierdzenia, że posiada aktualne ubezpieczenie Wykonawca musi dołączyć do oferty polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. d. Wykonawca w celu potwierdzenia okresu gwarancyjnego złoży oświadczenie na formularzu oferty. 4. Inne dokumenty wymagane od Wykonawcy: 4.1. Wypełniony formularz ofertowy – załącznik nr 1 do SIWZ. 4.2. Pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę do występowania w imieniu Wykonawcy, jeżeli nie wynika to bezpośrednio z dokumentów rejestrowych lub w przypadku o którym mowa w art. 23 ust. 2 ustawy pzp. 4.3. Uproszczony kosztorys ofertowy sporządzony według własnych indywidualnych kalkulacji. Wyżej wymienione dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, składa dokumenty zgodnie z § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87 poz. 605 ze zm.). Nie spełnienie warunków, o których mowa w Rozdziale IV bądź nie dołączenie do oferty dokumentów i oświadczeń potwierdzających ich spełnienie spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.miastochojnice.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Chojnicach, ul. Stary Rynek 1, 89-600 Chojnice pokój 608.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.11.2009 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Chojnicach, ul. Stary Rynek 1, 89-600 Chojnice Biuro Podawcze/Informacja pokój 306.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
Pliki do pobrania








Informacje powiązane: