Informacje o postępowaniu
Rodzaj:
Termin otwarcia ofert:
Treść ogłoszenia
Polska-Chojnice: Nadzór nad robotami budowlanymi
2017/S 160-330499
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa i adresy
Gmina Miejska Chojnice
Stary Rynek 1
Chojnice
89-600
Polska
Osoba do kontaktów: Agnieszka Buchwald, Jacek Domozych
Tel.: +48 523971800
E-mail: [email protected]
Faks: +48 523972194
Kod NUTS: PL
Adresy internetowe:
Główny adres: http://www.miastochojnice.pl
Adres profilu nabywcy: http://www.miastochojnice.pl
I.1)Nazwa i adresy
Powiat Chojnicki
31 Stycznia 56
Chojnice
89-600
Polska
Osoba do kontaktów: Agnieszka Buchwald, Jacek Domozych – UM Chojnice
Tel.: +48 523966501
E-mail: [email protected]
Faks: +48 523966503
Kod NUTS: PL
Adresy internetowe:
Główny adres: http://www.powiat.chojnice.pl
Adres profilu nabywcy: http://www.powiat.chojnice.pl
I.1)Nazwa i adresy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Dyrekcyjna 2/4
Gdańsk
80-958
Polska
Osoba do kontaktów: Artur Czop
Tel.: +48 587213391
E-mail: [email protected]
Faks: +48 587215900
Kod NUTS: PL
Adresy internetowe:
Główny adres: www.plk-sa.pl
Adres profilu nabywcy: www.plk-sa.pl
I.2)Wspólne zamówienie
W zamówieniu stosowane jest wspólne udzielanie zamówień
I.3)Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem:www.miastochojnice.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej
I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.5)Główny przedmiot działalności
Ogólne usługi publiczne
Sekcja II: Przedmiot
II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:
Świadczenie Usługi w zakresie sprawowania nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadań inwestycyjnych w ramach Projektu: „Utworzenie transportowych węzłów integrujących wraz ze ścieżkami pieszo-rower.
II.1.2)Główny kod CPV
71247000
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Usługi
II.1.4)Krótki opis:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie Usługi w zakresie nadzoru inwestorskiego nad realizacją Projektu pn. „Utworzenie transportowych węzłów integrujących wraz ze ścieżkami pieszo-rowerowymi i rozwojem sieci publicznego transportu zbiorowego na terenie Chojnicko-Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego” aplikowanego przez Gminę Miejską Chojnice w ramach Poddziałania 9.1.2. Transport miejski, Osi Priorytetowej 9 Mobilność – Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku Nr 1 do SIWZ.
II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
71248000
71247000
71310000
71520000
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL637
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Chojnice.
II.2.4)Opis zamówienia:
Celem zamówienia jest zarządzanie i sprawowanie nadzoru nad realizacją Zadania inwestycyjnego, w szczególności:
a) Przygotowanie kompletnych projektów dokumentacji przetargowej na wybór Wykonawców Robót, Dostaw i Usług (w trybie „zaprojektuj i wybuduj”), wsparcie Zamawiającego na Etapie prowadzenia postępowań przetargowych i wyboru, m.in. poprzez przygotowywanie projektów odpowiedzi na zgłaszane pytania;
b) Weryfikacja otrzymanego Programu Funkcjonalno-Użytkowego;
c) Pełnienie funkcji nadzoru inwestorskiego zgodnie z Umową oraz ustawą Prawo Budowlane;
d) Kompleksowa obsługa Kontraktów w zakresie ich rozliczania, monitoringu i sprawozdawczości rzeczowo-finansowej;
e) Zarządzanie techniczne, w tym wykonywanie obowiązków Inspektora nadzoru inwestorskiego dla Kontraktów;
f) Koordynacja wszystkich Kontraktów zawartych w ramach Projektu;
g) Nadzór nad realizacją postanowień decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
h) Prowadzenie nadzoru konserwatorskiego.
Usługa będzie realizowana w 2-ch Etapach:
1) Etap 1 – Przygotowanie kompletnych projektów dokumentacji przetargowych na wybór Wykonawców Robót, Dostaw i Usług (w trybie „zaprojektuj i wybuduj”), w tym projektów SIWZ wraz z załącznikami, wsparcie Zamawiającego na Etapie prowadzenia postępowań przetargowych i wyboru, m.in. poprzez przygotowywanie projektów odpowiedzi na zgłaszane pytania; weryfikacja Programu Funkcjonalno-Użytkowego;
2) Etap 2 – Realizacja robót – realizowany będzie od dnia wskazanego w wydanym przez Zamawiającego Poleceniu rozpoczęcia Usługi dla Etapu 2, wydanym nie później niż 14 dni od zawarcia pierwszej Umowy, określającej termin rozpoczęcia robót budowlanych (wraz z projektowaniem) w ramach Etapu 2, do dnia zakończenia wykonywania Robót (wystawienia Protokołu odbioru końcowego) i rozliczenia całego Projektu przez Zamawiającego.
Zakres Zadania inwestycyjnego, nad którym Wykonawca będzie świadczył Usługę Nadzoru Inwestorskiego obejmuje w szczególności:
A. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
B. Gminę Miejska Chojnice
C. Gminę Miejska Człuchów
D. Powiat Chojnicki.
II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości – Nazwa: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia / Waga: 40 %
Cena – Waga: 60 %
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Koniec: 30/04/2020
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Numer identyfikacyjny projektu: WND-RPPM.09.01.02-22-0001/16.
II.2.14)Informacje dodatkowe
Zamawiający przewiduje zastosowanie procedury badania ofert, zgodnie z treścią art. 24aa ustawy Pzp.
Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki udziału
III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:
III.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:
W Postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, wobec których brak jest podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13-23 Ustawy Prawo zamówień publicznych (przesłanki wykluczenia obligatoryjne) oraz w ust. 5 pkt. 1, 5, 6 i 8 (przesłanki wykluczenia fakultatywne) oraz spełniający warunki udziału określone poniżej.
Wykonawca obowiązany jest wraz z ofertą złożyć: Jednolity Europejski Dokument Zamówienia – JEDZ
Dokumenty w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania:
Poniższe dokumenty dostarczy tylko wykonawca, którego oferta został oceniona najwyżej:
— informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
— zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
— zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
— odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp;
— oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności.
— oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne.
— oświadczenia wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy.
— oświadczenie wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12.1.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2016 r. poz. 716).
III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
W zakresie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, iż znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj.:
a) posiada, nie wcześniej niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert, środki finansowe lub zdolność kredytową – w wysokości nie mniejszej niż 300 000 PLN;
b) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną ubezpieczenia co najmniej 1 000 000 PLN.
Wykonawca obowiązany jest wraz z ofertą złożyć: Jednolity Europejski Dokument Zamówienia – JEDZ
Dokumenty w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
Poniższe dokumenty dostarczy tylko wykonawca, którego oferta został oceniona najwyżej:
— informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert;
III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Wykazanie wykonania, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie):
a) co najmniej 1 usługi polegającej na sprawowaniu nadzoru nad robotami budowlanymi w zakresie budowy lub przebudowy linii kolejowych, obejmujących budowę lub przebudowę 1 stacji kolejowej, przy czym jej budowa lub przebudowa obejmowała łącznie:
— co najmniej 2 perony,
— co najmniej 1 przejście podziemne dla pieszych,
— urządzenia automatyki i telekomunikacji kolejowej,
— budowę lub przebudowę lub remont co najmniej czterech torów głównych,
a roboty wykonywane były przy prowadzonym ruchu pociągów na tej stacji. Usługa musi dotyczyć nadzoru nad robotami budowlanymi o wartości co najmniej 10 mln zł brutto zakończonymi lub odebranymi świadectwem przejęcia (protokołem odbioru końcowego), a wartość usługi nadzoru musi być nie mniejsza niż 600 tys. zł brutto.
oraz
b) co najmniej 1 usługi polegającej na sprawowaniu nadzoru nad robotami budowlanymi w zakresie budowy lub przebudowy budynku, przy czym usługa musi dotyczyć robót budowlanych zakończonych lub odebranych protokołem odbioru końcowego, których wartość wynosi co najmniej 4 mln zł brutto, a wartość usługi nadzoru musi być nie mniejsza niż 100 000 PLN brutto.
Wykonawca obowiązany jest wraz z ofertą złożyć JEDZ
Dokumenty w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu (dostarczy tylko wykonawca, którego oferta został oceniona najwyże)j:
— wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz dowody określające czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane
oraz
c) wykazanie dysponowaniem osobami wyznaczonymi do realizacji zamówienia, które wejdą w skład Zespołu Nadzoru Inwestorskiego, na poniższych stanowiskach, spełniających poniższe wymagania minimalne:
— Inżynier Projektu – min. 3 lata doświadczenia na stanowisku Kierownika Zespołu Inspektorów Nadz. Inwestor./Inżyniera Kontraktu/ Inżyniera Rezydenta/ Kierownika Projektu/ Inwestora Zastępczego lub równorzędnym w zakresie zarządzania projektami inwestycyjnymi; w ciągu ostatnich 5 lat liczonych do upływu terminu składania Ofert w postępowaniu zdobył doświadczenie w zakresie zarządzania projektami, na stanowiskach, o których mowa powyżej, na minimum 1 inwestycji o wartości min. 15 000 000 PLN brutto;
— Inspektor nadzoru w specjalności konstrukcyjno–budowlanej – uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi lub do projektowania i kierowania robotami budowlanymi w danej specjalności; w ciągu ostatnich 5 lat liczonych do terminu składania Ofert w postępowaniu, zdobył min. 3 letnie doświadczenie polegające na pełnieniu funkcji kierownika budowy, kierownika robót lub inspektora nadzoru w zakresie min. 1 inwestycji infrastrukturalnej lub kubaturowej o wartości min. 10 000 000 PLN brutto; posiada kwalifikacje, o których mowa w art. 37c Ustawy z dnia 23.7.2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami z późniejszymi zmianami, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kulturyi Dziedzictwa Narodowego z 14.10.2015 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich (…) – Dz.U. 2015, poz. 1978.
— Inspektor nadzoru w specjalności inżynieryjnej kolejowej w zakresie kolejowych obiektów budowlanych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi lub do projektowania i kierowania robotami budowlanymi w danej specjalności; w ciągu ostatnich 5 lat liczonych do upłynięcia terminu składania Ofert w postępowaniu zdobył min. 3 letnie doświadczenie polegające na pełnieniu funkcji kierownika budowy, kierownika robót lub inspektora nadzoru w zakresie min. 1 inwest. obejmującej kolejowe obiekty bud.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
Wykonawca obowiązany jest wraz z ofertą złożyć: Jednolity Europejski Dokument Zamówienia – JEDZ
Dokumenty w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
Poniższe dokumenty dostarczy tylko wykonawca, którego oferta został oceniona najwyżej:
— wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
III.1.5)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.2)Warunki dotyczące zamówienia
III.2.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
III.2.2)Warunki realizacji umowy:
Wzór umowy określający warunki realizacji usługi stanowi załącznik nr 9 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
III.2.3)Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia
Obowiązek podania imion i nazwisk oraz kwalifikacji zawodowych pracowników wyznaczonych do wykonania zamówienia
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Opis
IV.1.1)Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.4)Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
IV.1.6)Informacje na temat aukcji elektronicznej
IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
IV.2)Informacje administracyjne
IV.2.1)Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 10/10/2017
Czas lokalny: 09:30
IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.2.7)Warunki otwarcia ofert
Data: 10/10/2017
Czas lokalny: 10:00
Miejsce:
Urząd Miejski w Chojnicach, Stary Rynek 1, 89 – 600 Chojnice, Sala Konferencyjna / pokój nr 711/ IV piętro,
Informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia:
Otwarcie ofert jest jawne.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych
VI.3)Informacje dodatkowe:
1) Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 15 000 PLN (słownie: piętnaście
tysięcy 00/100 złotych).
2) Wadium musi być wniesione w jednej lub kilku z poniższych form zgodnej z art. 45 ust.6 Ustawy Prawo zamówień publicznych.
3) Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert.
4) Zasady wnoszenia wadium są określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587702
E-mail: [email protected]
Faks: +48 224587800
Adres internetowy:www.uzp.gov.pl
VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
VI.4.3)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
Dział VI Ustawy Prawa zamówień publicznych.
VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587702
E-mail: [email protected]
Faks: +48 224587800
Adres internetowy:www.uzp.gov.pl
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
21/08/2017
BURMISTRZ
Arseniusz Finster