Informacje o postępowaniu
Rodzaj: Roboty budowlane
Termin otwarcia ofert: 8 stycznia 2018
Treść ogłoszenia
Polska-Chojnice: Roboty budowlane w zakresie szkół podstawowych
2017/S 225-467665
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa i adresy
Urząd Miejski
Stary Rynek 1
Chojnice
89-600
Polska
Osoba do kontaktów: Jacek Domozych
Tel.: +48 523971800
E-mail: [email protected]
Faks: +48 523972194
Kod NUTS: PL
Adresy internetowe:
Główny adres: http://www.miastochojnice.pl
Adres profilu nabywcy: http://www.miastochojnice.pl
I.2)Wspólne zamówienie
I.3)Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem:www.miastochojnice.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na następujący adres:
Urząd Miejski
Stary Rynek 1
Chojnice
89-600
Polska
Osoba do kontaktów: Jacek Domozych
Tel.: +48 523971800
E-mail: [email protected]
Faks: +48 523972194
Kod NUTS: PL
Adresy internetowe:
Główny adres: www.miastochojnice.pl
I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.5)Główny przedmiot działalności
Ogólne usługi publiczne
Sekcja II: Przedmiot
II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:
Termomodernizacja wraz z przebudową budynków Szkoły Podstawowej Nr 3.
Numer referencyjny: BI.271.13.2017
II.1.2)Główny kod CPV
45214210
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
II.1.4)Krótki opis:
I. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest: Poprawa efektywności energetycznej oraz rozwój OZE w Chojnicko – Człuchowskim MOF – termomodernizacja budynków użyteczności publicznej – Termomodernizacja wraz z przebudową budynków Szkoły Podstawowej Nr 3 z podziałem na następujące części:
Część I – Roboty zewnętrzne termomodernizacyjne, roboty wewnętrzne instalacyjne
Część II – Budowa szybu windowego wraz z dźwigiem
Zamówienie obejmuje niżej wymienione branże:
— sanitarna ( C.O., wod-kan, kanalizacja deszczowa, wentylacja)
— budowlana
— elektryczna.
II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: tak
Oferty można składać w odniesieniu do wszystkich części
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:
Część I – Roboty zewnętrzne termomodernizacyjne, roboty wewnętrzne instalacyjne
Część nr: 1
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
45214210
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Chojnice.
II.2.4)Opis zamówienia:
Roboty zewnętrzne termomodernizacyjne, budowa wejścia i zagospodarowanie terenu od strony ul. Dworcowej.
1. Budynek Nr 1 z łącznikiem:
— wykonanie izolacji przeciwwilgociowej i izolacji termicznej z tynkiem na ścianach piwnic,
— docieplenie budynku z wykonaniem elewacji,
— docieplenie stropodachu z wymianą warstw wykończeniowych,
— przesunięcie stolarki okiennej z zabudową niepotrzebnych otworów,
— budowa wejścia i zagospodarowanie terenu od strony ul. Dworcowej,
— wykonanie nowej instalacji odgromowej.
2. Budynek Nr 2 (pawilon):
— częściowa wymiana stolarki okiennej i przesunięcie istniejących okien PCV,
— docieplenie budynku z wykonaniem elewacji,
— impregnacja, docieplenie i wykonanie paroizolacji drewnianego stropodachu,
— docieplenie stropodachu o konstrukcji betonowej wraz z wymianą warstw wykończeniowych,
— wykonanie nowej instalacji odgromowej.
3. Budynek sali gimnastycznej:
— docieplenie stropodachu nad salą gimnastyczną i zapleczem z wymianą warstw wykończeniowych,
— ocieplenie i docieplenie ścian budynku z wykonaniem elewacji,
— przesunięcie stolarki okiennej i drzwiowej.
4. Roboty wewnętrzne instalacyjne:
— Przebudowa instalacji elektrycznej z wymianą rozdzielni głównej i oświetlenia.
— Remont i częściowa wymiana instalacji CO.
— Remont instalacji wentylacji mechanicznej w budynku sali gimnastycznej (Uwaga: wymiana 2 (!) nie 4, wentylatorów mechanicznych w sali gimnastycznej)
— Dostosowanie budynku szkoły do przepisów przeciwpożarowych.
— Roboty odtworzeniowe po wykonanych pracach.
II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości – Nazwa: Okres gwarancji na roboty budowlane / Waga: 20
Kryterium jakości – Nazwa: Okres gwarancji na oprawy oświetleniowe ledowe / Waga: 20
Cena – Waga: 60
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Koniec: 17/08/2018
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Numer identyfikacyjny projektu: Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
II.2.14)Informacje dodatkowe
Zamawiający na podstawie art. 24aa ustawy pzp najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości:
Część I – 40 000 PLN słownie: czterdzieści tysięcy złotych.
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:
Część II – Budowa szybu windowego wraz z dźwigiem
Część nr: 2
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
45214210
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Chojnice.
II.2.4)Opis zamówienia:
1. Budowa szybu windowego.
2. Dźwig windy osobowy dla potrzeb szkoły przystosowany dla osób niepełnosprawnych – drzwi z kurtyną.
3. Instalacja elektryczna.
4. Roboty rozbiórkowe i przebudowa.
Uwaga!
W rejonie prac realizowana jest rozbudowa budynku Szkoły Podstawowej Nr 3. Roboty, których dotyczy niniejsze zamówienie, nie obejmują nowo wybudowanej części budynku. Należy skoordynować wszystkie prace budowlane prowadzone na tym terenie.
II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości – Nazwa: Okres gwarancji a roboty budowlane / Waga: 40
Cena – Waga: 60
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Koniec: 17/08/2018
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)Informacje dodatkowe
Zamawiający na podstawie art. 24aa ustawy Pzp najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości:
Część II – 7 000 PLN słownie: siedem tysięcy złotych.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki udziału
III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podl. wykl. na podst. art. 24 ust. 1 ustawy pzp
2) nie podl. wykl. na podst. art. 24 ust. 5 pkt 1) i 8) ustawy pzp tj., zamawiający wykluczy wykonawcę:
— w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15.5.2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz.U. z 2015 r. poz. 978, 1259, 1513, 1830 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28.2.2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz.U. z 2015 r. poz. 233, 978, 1166, 1259 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615);
—który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 15, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności
Wykonawca obowiązany jest wraz z ofertą złożyć:
a)Jednolity Europejski Dokument Zamówienia
Poniższe dokumenty dostarczy tylko wykonawca którego oferta została oceniona najwyżej:
a)inf. z Kraj. Rej. Karn. w zakresie okr. w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w post.
b)zaśw. wł. naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opł. podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w post., lub innego dok. potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym org. podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
c)zaśw. wł. terenowej jednostki org. ZUS lub KRUS albo innego dok. potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezp. społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w post., lub innego dok. potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z wł. organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
d)odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewid. i inf. o działalności gosp., jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy
e)ośw. wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji admin. o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezp. społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dok. potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności;
f)ośw. wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne;
g)ośw. wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w Dz.U. z 2016 r. poz. 716).
III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
spełniają warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej tj.:
a) spełniają warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej tj. są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż
dla części I – 1 000 000 PLN
dla części II – 300 000 PLN
Wykonawca obowiązany jest wraz z ofertą złożyć:
a) Jednolity Europejski Dokument Zamówienia – JEDZ (wzór stanowi Zał. Nr 3 do SIWZ
Poniższe dokumenty dostarczy tylko wykonawca którego oferta została oceniona najwyżej:
dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego tj: 1 000 000 PLN dla części I 300 000 PLN dla części II.
III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
spełniają minimalne warunki dotyczące zdolności technicznej i zawodowej tj.:
a)spełniają minimalne warunki dotyczące doświadczenia – w postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy (w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie), wykonali następujące roboty budowlane:
Część I
— minimum 2 roboty ogólnobudowlane o wartości min. 1 000 000 PLN każda oraz
— 1 robota budowlana branży elektrycznej o wartości min. 200 000 PLN oraz
— 1 robota robota budowlana branży wod.-kan., C.O. o wartości min. 150 000 PLN
Część II – minimum 2 roboty ogólnobudowlane o wartości min.300 000 PLN każda
b) spełniają minimalne warunki dotyczące osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia w ten sposób, że dysponują co najmniej jedną osobą/mi zdolną/mi do wykonania przedmiotowego zamówienia posiadającą/mi stosowne uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.09.2014 w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (wzór stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ)
w specjalnościach:
Część I
— konstrukcyjno-budowlana bez ograniczeń – kierownik budowy z doświadczeniem minimum 3 lata w kierowaniu budową,
— instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych – kierownik robót
— instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych – kierownik robót
Część II
— konstrukcyjno-budowlana – kierownik budowy z doświadczeniem min. 3 lata w kierowaniu budową
— instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych – kierownik robót
Wykonawca obowiązany jest wraz z ofertą złożyć:
a) Jednolity Europejski Dokument Zamówienia – JEDZ (wzór stanowi Zał. Nr 3 do SIWZ
Poniższe dokumenty dostarczy tylko wykonawca którego oferta została oceniona najwyżej:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty Załącznik Nr 5 do SIWZ,
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – Załącznik Nr 6 do SIWZ.
III.1.5)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.2)Warunki dotyczące zamówienia
III.2.2)Warunki realizacji umowy:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w zakresie opisanym we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.
III.2.3)Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia
Obowiązek podania imion i nazwisk oraz kwalifikacji zawodowych pracowników wyznaczonych do wykonania zamówienia
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Opis
IV.1.1)Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.4)Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
IV.1.6)Informacje na temat aukcji elektronicznej
IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
IV.2)Informacje administracyjne
IV.2.1)Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 08/01/2018
Czas lokalny: 11:00
IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.2.7)Warunki otwarcia ofert
Data: 08/01/2018
Czas lokalny: 11:30
Miejsce:
Urząd Miejski
Stary Rynek 1
89-600 Chojnice.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych
VI.3)Informacje dodatkowe:
1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych w Rozdziale 11 pkt 3 lit. a)-d) składa dokumenty wg § 7 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26.7.2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U., poz. 1126), tj.:
a) R. 11 pkt 3 lit. a) – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy;
b) R. 11 pkt 3 lit. b)-d) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
— nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
— nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Krajowej izby Odwoławczej
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587702
E-mail: [email protected]
Faks: +48 224587800
Adres internetowy:www.uzp.gov.pl
VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
VI.4.3)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
Dział VI Ustawy z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień publicznych.
VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587702
E-mail: [email protected]
Faks: +48 224587800
Adres internetowy:www.uzp.gov.pl
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
22/11/2017
BURMISTRZ
Dr Arseniusz Finster
Informacja z otwarcia ofert
Informacja o wynikach postępowania