Informacje o postępowaniu
Rodzaj:
Termin otwarcia ofert:
Treść ogłoszenia
Chojnice: Utwardzenie nawierzchni dróg gruntowych na terenie Gminy Miejskiej Chojnice
Numer ogłoszenia: 135516 – 2009; data zamieszczenia: 06.05.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski , ul. Stary Rynek 1, 89-600 Chojnice, woj. pomorskie, tel. 052 3971800, faks 052 3972194.
• Adres strony internetowej zamawiającego: www.miasto.chojnice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utwardzenie nawierzchni dróg gruntowych na terenie Gminy Miejskiej Chojnice.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Utwardzenie nawierzchni dróg gruntowych na terenie Gminy Miejskiej Chojnice wraz z regulacją studzienek wodno-kanalizacyjnych oraz zaworów wodnych i gazowych znajdujących się w pasie utwardzanych dróg. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w przedmiarach robót oraz w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót Wykonawca winien zapoznać się z terenem objętym utwardzeniem 1. Zakres zamówienia obejmuje: a) Wykonanie utwardzenia nawierzchni jezdni dróg na terenie Miasta Chojnice z zastosowaniem technologii podanej przez zamawiającego. TYP A Jezdnia 12.308,0m2 Zjazd publiczny 322,0m2 warstwa ścieralna z BA 0/8mm o gr. 3cm mieszanka mineralno – cementowo – emulsyjna 50% odziarnienia) gr.7 cm górna warstwa podbudowy z MKŁ stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 gr.5cm dolna warstwa podbudowy z gruzu budowlanego 0/63 gr.15cm TYP B Jezdnia 8.740,0m2 Zjazd publiczny 230,0m2 warstwa ścieralna z BA 0/12,8mm o gr. 5cm MKŁ stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 gr.8 cm górna warstwa podbudowy z MKŁ stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 gr.5cm dolna warstwa podbudowy z gruzu budowlanego 0/63 gr.15cm TYP C Jezdnia 5.505,0m2 Zjazdy indywidualne 3.614,0m2 górna warstwa podbudowy z MKŁ stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 Gr.5cm dolna warstwa podbudowy z gruzu budowlanego 0/63 gr.20cm b) Regulacja studzienek wodno-kanalizacyjnych oraz zaworów wodnych i gazowych znajdujących się w pasie utwardzanych dróg c) transport gruzu betonowego, będącego własnością zamawiającego, składowanego na terenie miasta 2. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania w/w prac w następujących ilościach i terminach: I – od dnia podpisania umowy do 30 listopada 2009 roku TYP A – 8.284,0m2 TYP B – 6.180,0m2 TYP C – 5.947,0m2 II – do 30 czerwca 2010 roku TYP A – 4.346,0m2 TYP B – 2.790,0m2 TYP C – 3.172,0m2 3. Roboty budowlane należy wykonać z zachowaniem szczególnej staranności, zgodnie ze sztuką budowlaną, technologią, Polskimi Normami Budowlanymi oraz z zaleceniami Zamawiającego. Osobą po stronie Zamawiającego upoważnioną do zatwierdzania terminów prac oraz do odbioru robót jest Jarosław Rekowski – pracownik Urzędu Miejskiego w Chojnicach lub osoby przez nią upoważnione. 4. Wykonawca jest zobowiązany sporządzić i uzgodnić zatwierdzony przez właściwy organ projekt organizacji ruchu na czas budowy. Jeżeli zajdzie potrzeba należy przewidzieć objazdy i dojazdy tymczasowe, które zapewnią codzienne funkcjonowanie mieszkańcom 5. Wykonawca urządzi zaplecze robót we własnym zakresie. Włączenia i wyłączenia urządzeń, niezbędne do realizacji utwardzenia dróg Wykonawca uzyska we własnym zakresie i również poniesie koszty z tym związane. 6. Wszystkie materiały i urządzenia użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać aktualne gwarancje, świadectwa, aprobaty lub certyfikaty dopuszczające do stosowania w budownictwie. 7. Podczas realizacji robót wymagane jest przestrzeganie przez Wykonawcę przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zabezpieczenie przed dostępem osób postronnych terenu budowy i przechowywanych tam materiałów budowlanych. 8. Wykonawca zobowiązany jest o bieżących zamierzeniach i mogących wystąpić utrudnieniach informować mieszkańców ulic, przy których jest realizowane zadanie. 9. Wykonawca jest zobowiązany przygotować na dzień odbioru robót, dokumentację po wykonawczą, w tym inwentaryzację geodezyjną z danymi technicznymi z podaniem poszczególnych typów nawierzchni w 2 egz. oraz aprobaty, certyfikaty, gwarancje itp. oraz dokumenty wymagane przez Prawo budowlane. 10. Przed przystąpieniem do wykonania konstrukcji nawierzchni, po wykonaniu korytowania, Wykonawca w celu sprawdzenia wrażliwości podłoża na działanie mrozu i wody przeprowadzi badania nośności podłoża gruntowego płytą VSS, a wyniki badań przedłoży Zamawiającemu. Przewidywany koszt przeprowadzenia badań, należy ująć w cenie oferty 11. Oferta oraz kosztorys ofertowy, muszą uwzględniać wszystkie koszty związane z prawidłową realizacją zamówienia. 12. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na wykonane robót w wymiarze 3 lat, licząc od dnia pozytywnego ich odbioru. 13. Wykonawca przed złożeniem oferty winien zapoznać się z terenem planowanej inwestycji. 14. W przypadku stwierdzenia niezgodności Wykonawca zobowiązany będzie do naprawy usterek w terminie 5 dni od dnia zgłoszenia reklamacji przez Zamawiającego. 15. Wszelkie koszty związane z ponownymi pracami poniesie Wykonawca. 16. Wykonawca umożliwi wstęp jednostek sprawujących funkcje kontrolne oraz upoważnionym przedstawicielom Zamawiającego na teren robót 17. Podstawą wystawienia faktury będzie odbiór i udokumentowanie przez Wykonawcę zgodnie z przedmiotem zamówienia, wykonania prac związanych z utwardzeniem nawierzchni poszczególnych dróg gruntowych. 18. Płatność należności ustala się do 30 dni licząc od dnia zatwierdzenia przez Zamawiającego złożonej faktury. 19. Zamawiający dopuszcza użycie innych równoważnych materiałów, technologii i urządzeń niż wskazane w dokumentacji projektowej ( jeżeli ich opisanie w dokumentacji nastąpiło poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia) lecz muszą one spełniać wszystkie normy oraz być o parametrach nie gorszych od wskazanych w dokumentacji projektowej, za zgodą projektanta i pod warunkiem złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia w celu aprobaty Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć zamawiającemu odpowiednie atesty, certyfikaty, gwarancje, aprobaty techniczne dotyczące zastosowanych materiałów i urządzeń, przed ich zastosowaniem..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.23.32.20-7, 45.23.32.00-1.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia wadium w wysokości 30.000zł PLN, słownie: trzydzieści tysięcy złotych 2. Wadium należy wnieść – przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 28 maja 2009r. do godz. 10.00 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego Urząd Miejski Chojnice, Bank Millennium S.A. Chojnice Nr 33 1160 2202 0000 0000 6088 1678 4. Wadium może być wnoszone również w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych i gwarancjach ubezpieczeniowych oraz poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 09.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości – dokument wadium należy dołączyć do oferty 5. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony 6. Wykonawca, którego oferta została wybrana traci wadium na rzecz Zamawiającego w przypadku gdy: a) Odmówi podpisania umowy, na warunkach określonych w ofercie b) Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy c) Zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy d) jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
• Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia tj. Wykonawca musi wykazać, że wykonał co najmniej dwie roboty budowlane ( w ciągu ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie ) odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia. 3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia 4. Posiadają aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej 5. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie Art. 24 ust. 1 i 2 6. Udzielą gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia na okres minimum 3 lat 7. Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania przedmiotowego zamówienia tj. Kierownik budowy – posiadanie uprawnień budowlanych w zakresie kierowania robotami drogowymi + aktualna przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa Pracownik robót branży sanitarnej – posiadanie uprawnień budowlanych w zakresie sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych + aktualna przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa Niespełnienie choćby jednego z powyższych warunków udziału w postępowaniu będzie skutkować wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. Ofertę Wykonawcy wykluczonego z postępowania uznaje się za odrzuconą. Zamawiający oceni spełnianie w. w. warunków udziału w postępowaniu na podstawie analizy dokumentów i oświadczeń przedłożonych przez Wykonawców..
• Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wszystkie dokumenty należy złożyć w języku polskim. 2. Każdy z wykonawców ma obowiązek złożyć następujące dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu: a) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z treścią art. 22 ust. 1 i 2 ustawy, oraz że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej siwz. b) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej , wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert, W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. c) Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. 3. Ponadto wykonawcy mają dołączyć do oferty następujące dokumenty: a) Wykazu osób (załącznik nr 5), które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia oraz dokumentów stwierdzających, że osoba (y), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają: – uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej + aktualna przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa ( kierownik budowy) – uprawnienia budowlane w zakresie sieci, instalacji urządzeń sanitarnych + aktualna przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa b) Wykazu wykonanych robót budowlanych (w ciągu ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie co najmniej dwie podobne roboty) odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, z podaniem wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie – załącznik nr 4 do SIWZ. c) Wykonawca w celu potwierdzenia okresu gwarancyjnego złoży oświadczenie na formularzu oferty. d) Ofertę cenową zgodnie z Załącznikiem Nr 1 siwz; W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument e) Kosztorys ofertowy sporządzony wg przedmiaru robót W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument f) Pełnomocnictwo o którym mowa w Rozdziale X pkt 1 siwz Tylko w przypadku składania oferty wspólnej 4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 2: I. b) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju w którym ma siedzibę, potwierdzające odpowiednio, że: (A) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, (B) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (C) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie II. dokumenty z pkt. I) (A), (C) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy, natomiast dokumenty z pkt. I) (B) powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert IV. jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania 5. Nie spełnienie warunków, o których mowa w Rozdziale IV bądź nie dołączenie do oferty dokumentów i oświadczeń potwierdzających ich spełnienie spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania. Wyżej wymienione dokumenty składane są w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, składa dokumenty zgodnie z § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane ( Dz. U. Nr 87 poz. 605 ze zm. ) Nie spełnienie warunków, o których mowa w Rozdziale IV bądź nie dołączenie do oferty dokumentów i oświadczeń potwierdzających ich spełnienie spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.miastochojnice.pl/.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: URZĄD MIEJSKI W CHOJNICACH ul. Stary Rynek 1 89-600 Chojnice.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.05.2009 godzina 10:00, miejsce: Urzęd Miejski w Chojnicach, ul. Stary Rynek 1, 89-600 Chojnice, Biuro Podawcze pok. nr 306.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
Pliki do pobrania
Oferta
Oświadczenie
Umowa
Wykaz robót
Wykaz osób
Szczegółowa Specyfikacja Techniczna
Kosztorys ofertowy
Opracowanie
Przedmiar
Informacje powiązane: