Informacje o postępowaniu
Rodzaj:
Termin otwarcia ofert:
Treść ogłoszenia
Projekt pn.: „Poprawa bilansu wodnego w mieście Chojnice poprzez przebudowę i rozbudowę systemu odbioru, odprowadzania i oczyszczania wód opadowych i roztopowych w części zlewni Strugi Jarcewskiej”
Nr projektu: WND-RPPM.05.02.00-00-001/09.
Przetarg nieograniczony na:
Wykonanie zadania pn. „Poprawa bilansu wodnego w mieście Chojnice poprzez przebudowę i rozbudowę systemu odbioru, odprowadzania i oczyszczania wód opadowych i roztopowych w części zlewni Strugi Jarcewskiej”.
Numer ogłoszenia: 215315-2009; data zamieszczenia: 19.11.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski , ul. Stary Rynek 1, 89-600 Chojnice, woj. pomorskie, tel. 052 3971800, faks 052 3972194.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.miastochojnice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie zadania pn. „Poprawa bilansu wodnego w mieście Chojnice poprzez przebudowę i rozbudowę systemu odbioru, odprowadzania i oczyszczania wód opadowych i roztopowych w części zlewni Strugi Jarcewskiej.”
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlano-montażowych związanych z poprawą bilansu wodnego poprzez przebudowę i rozbudowę systemu odbioru, odprowadzania i oczyszczania wód opadowych i roztopowych w części zlewni Strugi Jarcewskiej na terenie miasta Chojnice wraz z promocją projektu, w zakresie obejmującym m.in.:
a) rozbudowę koryta Strugi Jarcewskiej na długości 230 m,
b) rozbudowę koryta kanałów Nr I i II (łączących zbiorniki wodne 1÷3) o długości 142 m,
c) odbudowę koryta rowów odwadniających o dług. 743 m,
d) wymiana istniejącej przepompowni o wydajności q = 150 l/s na przepompownie o wydajności q = 450 l/s,
e) rozbudowę istniejącego zbiornika retencyjnego (zbiornik nr 1 o pow. 1,38 ha),
f) budowę dwóch zbiorników retencyjnych (zbiornik nr 2 o pow. 0,44 ha i zbiornik nr 3 o pow. 0,48 ha),
g) budowę obiektów inżynierskich (trzy mosty o szerokości 5,0 m i długości 12,29 m na palach Franki i pięć kładek o szerokości 4 m i długości 12,29 m na palach Franki, wloty i wyloty, budowla piętrząco-upustowa, zastawka, próg kierujący, i inne),
h) budowę urządzeń do oczyszczania ścieków deszczowych i przepływów bieżących do objętości przepływów q = 200 l/s:
– zestaw nr 1: osadnik-separator,
– zestawy nr 2 i 3: studzienka z regulatorem przepływu-osadnik-separator-studzienka zrzutowa,
i) przebudowę i rozbudowę zasilania energetycznego i usuniecie kolizji oświetlenia, wraz z towarzyszącymi urządzeniami i infrastrukturą techniczną,
j) karczowanie wyciętych drzew z wywózką karpin, nasadzenia uzupełniające drzew i krzewów, wykonanie opasek żwirowych dla ochrony drzew,
k) promocja projektu.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.00.00-1 – Budowa obiektów inżynierii wodnej
45.24.60.00-3 – Roboty w zakresie regulacji rzek i kontroli przeciwpowodziowej
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium:
1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 200.000,- PLN
2.W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Chojnicach prowadzone przez Bank Spółdzielczy w Chojnicach: nr 35 8146 0003 0000 0304 2000 0040.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
• Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy:
1. O udzielenie zamówienia publicznego ubiegać się mogą wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
1.1 Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 i spełniają warunki określone
w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
1.2. Posiadają niezbędną wiedzę oraz doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, tj.:
• wykażą się zrealizowaniem w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, robót melioracyjnych i hydrotechnicznych o łącznej wartości min. 10 mln zł, w tym co najmniej 1 inwestycji hydrotechnicznej, w zakres której wchodziła budowa posadowienia na palach żelbetowych oraz 1 inwestycji melioracyjnej, z podaniem daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie;
• Wykażą się przeciętną liczbą zatrudnionych pracowników w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum 50 pracowników.
• Dysponują potencjałem technicznym umożliwiającym wykonanie zamówienia, w tym pracownikami kadry technicznej, posiadającymi uprawnienia budowlane niezbędne do realizacji robót objętych zamówieniem, z czego co najmniej :
a) 1 osobą na stanowisko kierownika budowy, posiadającą min. 5-cio letni staż pracy na stanowisku kierownika budowy oraz posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, lub równoważne,
b) 1 osobą na stanowisko kierownika robót branży hydrotechnicznej, posiadającą min. 5 letni doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami oraz posiadająca uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie budowli hydrotechnicznych, lub równoważne,
c) 1 osobą na stanowisko kierownika robót branży mostowej, posiadającą minimum 5-cio letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami, oraz posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności mostowej, lub równoważne,
d) 1 osobą na stanowisko kierownika robót branży melioracyjnej, posiadającą minimum 5-cio letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami, oraz posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności melioracyjnej, lub równoważne,
e) 1 osobą na stanowisko kierownika robót branży sanitarnej, posiadającą minimum 5-cio letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami, oraz posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, lub równoważne,
f) 1 osobą na stanowisko kierownika robót elektrycznych posiadającą min. 5-cio letnie doświadczenie zawodowe oraz uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w branży elektrycznej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych, lub równoważne.
Zamawiający dopuszcza pełnienie kilku powyższych funkcji przez jedna osobę, pod warunkiem posiadania przez nią wymaganych uprawnień.
1.3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, w tym posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum 4 mln zł,
1.4. Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę, co najmniej 2 mln zł (słownie: dwa miliony złotych), i zobowiązują się do zachowania ubezpieczenia, w co najmniej takiej wysokości, do końca okresu realizacji zamówienia.
1.5. Udziela minimum 60 miesięcznej gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia.
• Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
1. Na potwierdzenie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy, Zamawiający żąda załączenia następujących dokumentów:
a) Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych art. 22 ust. 1 ustawy oraz o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy – załącznik nr 1 (druk do wypełnienia),
b) Odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej – załącznik nr 2.
Aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę.
c) Aktualnych zaświadczeń właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (załączniki nr 3 i 4) potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenia zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie , odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę.
2. Na potwierdzenie, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, potencjał techniczny oraz znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający żąda załączenia następujących dokumentów:
1) Doświadczenie zawodowe – załącznik nr 5 (wg wzoru w SIWZ).
Należy sporządzić wykaz zrealizowanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, robót melioracyjnych i hydrotechnicznych o łącznej wartości min. 10 mln zł, w tym co najmniej 1 inwestycji hydrotechnicznej, w zakres której wchodziła budowa posadowienia na palach żelbetowych oraz 1 inwestycji melioracyjnej, z podaniem daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w/w warunek Wykonawcy mogą spełniać łącznie.
2) Potencjał kadrowy – załącznik nr 6 (wg wzoru w SIWZ).
Należy załączyć do oferty oświadczenie o przeciętnej liczbie zatrudnionych pracowników w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, w tym informację o kadrze technicznej posiadającej uprawnienia budowlane niezbędne do realizacji robót sanitarnych, wraz z wykazem kadry technicznej proponowanej do realizacji zamówienia, spełniającej wymagania określone w rozdz. V pkt. 1.4 lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia (wg wzoru w SIWZ).
Do wykazu jw. należy załączyć:
– kopię posiadanych uprawnień do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie,
– aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego lub inny równoważny dokument,
– oświadczenie o posiadaniu doświadczenia zawodowego.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w/w warunek Wykonawcy mogą spełniać łącznie.
3) Sytuacja ekonomiczna i finansowa:
Należy załączyć do oferty:
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w której Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę minimum 4 mln. zł, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert – załącznik nr 7
- polisę (bez załączników), a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie niższą jak 2 mln zł. – załącznik nr 8
- oświadczenie o zobowiązaniu Wykonawcy do zachowania ubezpieczenia na kwotę nie niższą jak 2 mln zł, do końca okresu realizacji zamówienia – załącznik nr 9
- oświadczenie o udzieleniu minimum 60 miesięcznej gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia- załącznik nr 10.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w warunki Wykonawcy mogą spełniać łącznie.
3. Wykonawcy występujący wspólnie o udzielenie zamówienia zobowiązani są załączyć do oferty w oryginale pełnomocnictwo udzielone przez wszystkich partnerów do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
4. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w § 1 ust 1 pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z dnia 24 maja 2006 r. Nr 87 poz. 605 z późn. zmianami), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mową w ust 1 w/w rozporządzenia, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sadowym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiedniego kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.miastochojnice.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Chojnicach Wydział Programów Rozwojowych i Współpracy Zagranicznej Stary Rynek 1 89-600 Chojnice.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.12.2009 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Chojnicach, ul. Stary Rynek 1, 89-600 Chojnice, Biuro Podawcze pok. nr 306.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt pn.: Poprawa bilansu wodnego w mieście Chojnice poprzez przebudowę i rozbudowę systemu odbioru, odprowadzania i oczyszczania wód opadowych i roztopowych w części zlewni Strugi Jarcewskiej otrzymał decyzję Zarządu Województwa Pomorskiego o dofinansowaniu ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.
Pliki do pobrania
![](/ikony/doc.png)
![](/ikony/zip.png)
![](/ikony/pdf.png)
![](/ikony/zip.png)
![](/ikony/zip.png)
![](/ikony/zip.png)
![](/ikony/zip.png)
![](/ikony/doc.png)
![](/ikony/doc.png)
![](/ikony/doc.png)
![](/ikony/doc.png)
![](/ikony/doc.png)
![](/ikony/doc.png)