Informacje o postępowaniu
Rodzaj: Dostawy
Termin otwarcia ofert: 22 lutego 2018
Treść ogłoszenia
Dostawy – 502381-2017
16/12/2017 S242 – – Dostawy – Ogłoszenie o zamówieniu – Procedura otwarta
Polska-Chojnice: Autobusy transportu publicznego
2017/S 242-502381
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa i adresy
Urząd Miejski
Stary Rynek 1
Chojnice
89-600
Polska
Osoba do kontaktów: Jarosław Rekowski
Tel.: +48 523971800
E-mail: [email protected]
Faks: +48 523972194
Kod NUTS: PL
Adresy internetowe:
Główny adres: http://www.miastochojnice.pl
Adres profilu nabywcy: http://www.miastochojnice.pl
I.2)Wspólne zamówienie
I.3)Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: www.miastochojnice.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej
I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.5)Główny przedmiot działalności
Ogólne usługi publiczne
Sekcja II: Przedmiot
II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:
Zakup taboru autobusowego.
Numer referencyjny: KM.271.34.2017
II.1.2)Główny kod CPV
34121100
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Dostawy
II.1.4)Krótki opis:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 5 sztuk fabrycznie nowych, niskoemisyjnych, niskopodłogowych, miejskich autobusów na potrzeby transportu publicznego w Chojnicach.
Zakres dostawy obejmuje dostawę 5 sztuk autobusów wraz z wyposażeniem dodatkowym oraz dostawę dokumentacji i niezbędnego oprogramowania na warunkach określonych w SIWZ.
Dostawa 5 sztuk autobusów o długości ok. 12 metrów zwanych dalej autobusami „MAXI -dwunastometrowymi”:
II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Chojnice.
II.2.4)Opis zamówienia:
Podstawowa charakterystyka pojazdów:
Długość całkowita: od 11 500 mm do 12 200 mm.
Szerokość całkowita (bez lusterek bocznych): do 2 550 mm.
Wysokość całkowita: do 3 150 mm.
Ilość miejsc pasażerskich siedzących i stojących – co najmniej 85 (łącznie).
Minimalna ilość miejsc siedzących (bez miejsca kierowcy) – 34, w tym co najmniej:
4 miejsca siedzące wykonane jako siedzenia specjalne dla pasażerów niepełnosprawnych.
Co najmniej 5 miejsc siedzących dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi, tj. umożliwiające pasażerowi swobodne zajęcie miejsca z poziomu podłogi bez pokonywania stopni.
Silnik wysokoprężny zasilany olejem napędowym o pojemności co najmniej 6,0 dm3, lecz nie większej niż 7,5 dm3 z chłodzeniem powietrza doładowanego.
Silnik Diesla spełniający poziom emisji spalin min. Euro-6.
Moc minimalna silnika wysokoprężnego min 200 kW /.
Silnik spalinowy musi być przystosowany do paliwa zawierającego biokomponenty.
W ilościach maksymalnych przewidzianych przez obowiązujące normy i przepisy (PN EN590: 2013, Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 9.10.2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych Dz. U. 2015 poz. 1680).
Poziom emisji spalin (wg testu WHTC lub równoważnego), nie większy niż:
— emisja tlenku węgla CO – 4,0 g/kWh,
— emisja węglowodorów THC – 0,16 g/kWh,
— emisja tlenków azotu NOx – 0,46 g/kWh,
— emisja cząstek stałych PM – 0,01 g/kWh.
Maksymalne zużycia oleju napędowego na podstawie testu SORT-2 nie większe niż 40 litrów/100 km.
Autobusy muszą być pojazdami fabrycznie nowymi (wg definicji z Ustawy Prawo o ruchu drogowym z 20.6.1997 r. – tekst jednolity Dz. U. z 2012r. poz. 1137 z późn. zmianami). Zamawiający wymaga, aby wszystkie elementy konstrukcyjne, części, elementy wyposażenia, elementy każdego z systemów, a także dostarczany wraz z autobusami sprzęt, urządzenia i narzędzia były fabrycznie nowe.
II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości – Nazwa: parametry techniczno-eksploatacyjne / Waga: 40
Cena – Waga: 60
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Okres w miesiącach: 6
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Numer identyfikacyjny projektu: Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020
II.2.14)Informacje dodatkowe
Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 100 000,00 PLN (sto tysięcy złotych).
Zamawiający na podstawie art. 24aa ustawy pzp najpierw dokona oceny ofert,
A następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału.
W postępowaniu.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki udziału
III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13-23 ustawy pzp oraz art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy pzp.
Wykonawca obowiązany jest wraz z ofertą złożyć:
Jednolity Europejski Dokument Zamówienia – JEDZ.
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 10 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów:
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia:
Zamawiający żąda od Wykonawcy przedłożenia poniższych dokumentów i oświadczeń:
— informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
— zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
— zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
— oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne – załącznik nr 3 do SIWZ,
— oświadczenie wykonawcy niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12.1. 1991r. o podatkach opłatach lokalnych (Dz.U. z 2016r. poz.716).
Oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumenty potwierdzające dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności.
III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
W zakresie znajdowania się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający uzna, iż wykonawca spełnia warunek, jeżeli wykaże, iż: posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości:
Nie mniejszej niż 3 miliony złotych.
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 10 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów:
W celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu Wykonawca składa:
Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert,
III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
O udzielenie zamówienia publicznego ubiegać się mogą wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający uzna, iż wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie wykonał dostawy:
Co najmniej 3 sztuki fabrycznie nowych autobusów komunikacji miejskiej, z silnikami wysokoprężnymi, zasilanymi olejem napędowym o wartości min. 3 miliony złotych brutto łącznie.
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 10 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów:
1) W celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu wykonawca składa:
— wykaz dostaw wykonanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy – załącznik nr 4 do SIWZ.
Dokumenty potwierdzające spełnianie przez oferowane dostawy wymagania określone przez zamawiającego na podst. art. 25 ust. 1 pkt 2 pzp. w związku z paragrafem 13 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać Zamawiający na wezwanie tj:
— Aktualne „Świadectwo Homologacji Typu Pojazdu” WE zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25.3.2013 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep oraz ich przedmiotów wyposażenia lub części (tekst jedn.: Dz.U. z 2015 r., poz., 1475 z późn. zm.) potwierdzające m.in. spełnienie wymagania wynikające z normy emisji spalin EURO 6. (Dopuszcza się załączenie wzoru Europejskiego Certyfikatu Zgodności (COC, dawniej nazywanego wyciągiem ze świadectwa homologacji) przetłumaczonego na język polski),
— Świadectwo z badań wg testu SORT 2 opracowanego przez International Associaton of Public transport (UITP) i wykonanego przez certyfikowaną jednostkę w zakresie: zużycia oleju napędowego dla oferowanego typu autobusu,
— Dokument potwierdzający, że wszystkie elementy nadwozia stanowiące wyposażenie przedziału pasażerskiego oraz kabiny kierowcy w oferowanych autobusach spełniają warunek niepalności – homologacja pojazdu w odniesieniu do palności, uzyskana zgodnie z warunkami określonymi w Regulaminie 118 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych („Jednolite przepisy techniczne dotyczące palności materiałów używanych w konstrukcji niektórych kategorii pojazdów samochodowych oraz ich odporności na działanie paliw lub smarów”),
— Certyfikat wydany przez uprawniona jednostkę potwierdzający, że konstrukcja nośna autobusu homologowana jest wg. regulaminu nr 66 europejskiej Komisji gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych,
— Schematy, rysunki (zdjęcia) oferowanego autobusu wraz z rysunkiem rozplanowania przestrzeni pasażerskiej, w tym ilości miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi.
III.1.5)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.2)Warunki dotyczące zamówienia
III.2.2)Warunki realizacji umowy:
III.2.3)Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Opis
IV.1.1)Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.4)Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
IV.1.6)Informacje na temat aukcji elektronicznej
IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
IV.2)Informacje administracyjne
IV.2.1)Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 30/01/2018
Czas lokalny: 11:00
IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Oferta musi zachować ważność do: 30/03/2018
IV.2.7)Warunki otwarcia ofert
Data: 30/01/2018
Czas lokalny: 11:30
Miejsce:
Urząd Miejski w Chojnicach, Stary Rynek 1, 89-600 Chojnice.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych
VI.3)Informacje dodatkowe:
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587702
E-mail: [email protected]
Faks: +48 224587800
Adres internetowy:www.uzp.gov.pl
VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
VI.4.3)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności.
Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.
3. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności
Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 zdanie drugie albo w terminie 15 – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
4. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli postępowanie jest prowadzone
W trybie przetargu nieograniczonego, także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
5. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w ust. 3 i 4 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia
VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587702
E-mail: [email protected]
Faks: +48 224587800
Adres internetowy:www.uzp.gov.pl
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
13/12/2017
Burmistrz Miasta
dr Arseniusz Finster
Informacja z otwarcia ofert
Informacja o wynikach postępowania